اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کم تحرکی امکان ابتلا شدیدتر به کرونا را فراهم می‌کند



کم تحرکی عامل ابتلا به کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بررسی جدید پژوهشی نشان می دهد؛ افرادی که حداقل تا دو سال قبل از آلودگی به ویروس کرونا فعالیت بدنی کمی‌ انجام داده‌اند، نسبت به افراد پرتحرک‌تر، بیشتر در معرض خطر بستری شدن بر اثر بیماری کرونا قرار دارند.

به گزارش ایرنا، موسسه سلامت و بهداشت عمومی کشور روز دوشنبه در گزارشی نوشت: بررسی جدید پژوهشی نشان می‌دهد تحرک و فعالیت، خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد و طبق این بررسی  افرادی که حداقل تا دو سال قبل از آلودگی به ویروس کرونا فعالیت بدنی کمی‌ انجام داده‌اند، نسبت به افراد پرتحرک‌تر، بیش‌تر در معرض خطر بستری شدن بر اثر بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته‌اند.

 

بر اساس این گزارش، خطر انتقال این افراد به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها و مرگ بر اثر ابتلا به کرونا بالاتر بوده است. خطری که کمبود فعالیت بدنی در روند بیماری کووید ۱۹ ایجاد می‌کند بیش‌تر از عواملی مانند کشیدن سیگار، چاقی یا فشار خون است.

 

سبزیجات غنی از نیترات، مانند کاهو، اسفناج، کلم پیچ و حتی چغندر، بیشترین مزایای سلامتی را دارند و باید هر روز انواع سبزیجات را بخوریم و حداقل یکی از آن ها سبزیجات برگی باشد تا طیف مفیدی از مواد مغذی را برای حفظ سلامت دستگاه اسکلتی عضلانی و قلبی عروقی داشته باشد.

 

همچنین بهتر است به جای استفاده از مکمل ها، از سبزیجات غنی از نیترات به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. سبزیجات با برگ سبز طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را برای سلامتی فراهم می کنند.

 

ویروس‌ کرونا گروه بزرگی از ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را آلوده کنند و باعث بروز ناراحتی‌های تنفسی شوند. این ناراحتی‌ها ممکن است به اندازه سرماخوردگی خفیف یا به اندازه ذات الریه شدید باشند. در موارد نادر، ویروس‌های کرونای حیوانی، انسان‌ها را آلوده و سپس بین آنها سرایت پیدا می‌کند.

 

در انسان، این ویروس عمدتا از طریق تماس مستقیم با فرد بیمار سرایت پیدا می‌کند. این ویروس همچنین می‌تواند از طریق لمس سطح آلوده و سپس لمس دهان، بینی یا چشم‌ها سرایت پیدا کند، اگرچه گمان می‌رود این شیوه اصلی سرایت ویروس نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------