برزیل واکسن روسی اسپوتینک‌وی را تائید نکرد



واکسن اسپوتینک‌وی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
برزیل واکسن کرونا روسی "اسپوتنیک وی" را به دلایل "عدم ایمنی" و "ناکافی بودن داده‌ها" تائید نکرد و با واردات این واکسن به برزیل مخالفت کرد. این در حالی است که برزیل برای مهار کرونا نیاز شدیدی به واکسن دارد.

به گزارش بهارنیوز به نقل از خبرگزای آلمان، نهاد ناظر بر امور بهداشت و درمان که به وزارت بهداشت برزیل وابسته است عصر دوشنبه ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) اعلام کرد واکسن روسی اسپوتینک‌وی را تائید نمی‌کند.

 

به گفته این نهاد، داده‌های اسپوتینک وی "قابل اعتماد" نیستند. این نهاد وابسته به وزارت بهداشت برزیل پس از پنج ساعت شور و مشورت تصمیم گرفته است واکسن روسی اسپوتینک وی را وارد نکند. این در حالی است که برزیل یکی از کانون‌های اصلی شیوع  ویروس کرونا در آمریکای لاتین محسوب می‌شود و بیش از ۱۴ میلیون نفر در این کشور به کووید-۱۹ ابتلا یافتند و ۳۹۰ هزار نیز تا کنون جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند. برزیل۲۱۰ میلیون جمعیت دارد. ۱۴ ایالت این کشور خواستار واردات واکسن روسی اسپوتینک وی هستند.

 

به گفته آلکس ماچادو کامپوس، رئیس نهاد نظارت بر غذا و داروی برزیل، واکسن روسی تائیدیه لازم برای ایمنی را دریافت نکرده و او حاضر نیست جان میلیون‌ها برزیلی را به خطر بیاندازد. به گفته مقامات برزیلی اطلاعات زیادی در مورد هر سه آزمایش بالینی واکسن روسی وجود ندارند و داده‌ها‌ نیز برای کنترل کیفیت واکسن روسی اسپوتینک وی کافی نبوده است. منابع روسی اما گفتند واکسن اسپوتنیک وی ۹۰ درصد علیه کرونا کارآیی دارد و این واکسن در حال حاضر به ۶۰ کشور جهان صادر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------