سگ‌های بویاب ۹۷ درصد موارد ابتلا به کووید را تشخیص می‌دهند



تشخیص کرونا با سگ‌های بویاب،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان براساس نتایج یک مطالعه اعلام کردند: سگ های آموزش دیده بویاب با استشمام عرق زیر بغل انسان ۹۷ درصد موارد ابتلا به کرونا را تشخیص می دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، محققان فرانسوی که این مطالعه را انجام داده اند، ادعا می کنند که سگ های آموزش دیده «شپرد» و «لابرادور» آلمانی در تشخیص موارد ابتلا به کرونا پنج برابر دقیق تر از آزمایش های سریع تشخیصی کرونا هستند. 

 

این محققان معتقد هستند که این سگ ها ۹۷ درصد موارد ابتلا به کرونا را تشخیص می دهند.

 

درحالی که تصور می شود دقت آزمایش های سریع کرونا ۷۸ درصد باشد. سگ ها همچنین «نتایج آنی» ارایه می دهند اما تجزیه و تحلیل سواب ها کیت های آزمایشی می توانند نیم ساعت طول بکشد.

 

کارشناسان گفتند که می توان از سگ ها در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار و سایر مکان های شلوغ برای استشمام افراد آلوده و جلوگیری از شیوع استفاده کرد.

 

آنها امیدوار هستند که سگ هایی را در آینده نزدیک در اجتماعات شلوغ در انگلیس برای تشخیص موارد احتمالی ابتلا به کرونا مستقر کنند.

 

محققان دانشگاهی در پاریس(École Nationale Vétérinaire d'Alfort ) در این مطالعه از ۹ سگ آموزش دیده استفاده کردند که چند قلاده از آنها از سگ های آتش نشانی های اطراف بودند.

 

آنها نمونه های عرق زیر بغل ۳۳۵ نفر که از ۱۶ مارس تا ۹ آوریل به مراکز آزمایش در پاریس مراجعه کرده بودند ، گرفتند.

 

این سگ ها موفق شدند که ۹۷ درصد از ۱۰۹ نفری را که نتیجه آزمایش پی سی آر آنها مثبت شد، تشخیص دهند.  این سگ ها همچنین ۹۱ درصد نمونه های منفی را شناسایی کردند که این میزان با استفاده از آزمایش های سریع ۵۸ درصد است.

 

محققان گفتند که این مطالعه نشان داد که سگ های بویاب برای آزمایش دسته جمعی تشخیص کووید-۱۹ ،در شرایطی که افراد قادر به دسترسی به آزمایشات PCR نیستند ، می توانند مفید باشند.آنها اضافه کردند که سرعت ارایه نتایج ابتلا به کرونا با استفاده از سگ های بویاب باعث می شود که این سگ ها به اندازه آزمایش های سریع کرونا مفید باشند.

 

پروفسور ژان مارک ترلوایر از این دانشگاه  در پاریس گفت: سگ ها می توانند به شناسایی افرادی که باید تحت آزمایش کامل ویروسی قرار گیرند، کمک کنند و از آنجا که واکنش سگ ها بسیار سریع است - آزمایش های دسته جمعی را تسهیل می کنند.

 

بینی سگ ها بسیار حساس است و می تواند ترکیبات ساطع شده توسط بدن را در پاسخ به بیماری بو بکشد.

 

از اوت سال گذشته از سگ ها برای شناسایی بیماران مبتلا به کووید در فرودگاه های امارات متحده عربی استفاده می شود. در فرودگاه های فنلاند نیز از سگ های آموزش دیده برای تشخیص موارد ابتلا به کرونا استفاده می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------