سازمان جهانی بهداشت: نگران گونه‌های مسری‌تر ویروس کرونا هستیم



مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این سازمان دغدغه انواع جهش‌یافته و مسری‌تر ویروس کووید-۱۹ را دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد این سازمان بین‌المللی نگران انواع جهش‌یافته و مسری‌تر ویروس کووید-۱۹ است.

 

این مقام ارشد در بخشی از سخنان خود گفت: «دیدیم که نوع هندی این ویروس از نوع انگلیسی مسری‌تر بود. بنابراین اکنون نگران انواع مسری‌تر هستیم.»

 

او در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «همه‌گیری تا زمانیکه حداقل ۷۰ درصد از مردم دنیا واکسینه نشوند، ادامه خواهد داشت.»

 

هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نوع هندی ویروس کووید ۱۹ در دست کم ۵۳ سرزمین شناسایی و مشاهده شده است. همچنین چندین کشور جهان از جمله آمریکا از سازمان جهانی بهداشت خواستند تحقیقات بیشتر و عمیق تری را درباره منشاء ویروس کرونا انجام دهد.

 

این درخواست‌ها در شرایطی مطرح می‌شود که اولین ماموریت کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای کشف منشاء ویروس کرونا در چین سوالات بی‌جواب بیشتری را مطرح کرده است.

 

دو مقام کنگره آمریکا نیز گفتند کمیته اطلاعات در سنای آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور در حال اجرای تحقیقات خود درباره منشا ویروس کووید-۱۹ و نحوه پاسخگویی دولت آمریکا به بحران ناشی از آن هستند.

 

ویروس کووید-۱۹ اولین بار اواخر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین گزارش شد. پس از آن مناقشات بسیاری میان آمریکا و چین بر سر منشا اصلی کرونا بوجود آمد. پیشتر در زمان دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» از الفاظی مانند «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» برای این ویروس استفاده شده و در واقع به چینی‌ها توهین می‌شد.

 

منابعی در دولت آمریکا مدعی شدند نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در حال بررسی گزارش‌هایی هستند مبنی بر اینکه محققان آزمایشگاهی در ووهان چین در سال ۲۰۱۹ یک ماه پیش از آن که نخستین مورد ابتلا به کرونا گزارش شود به شدت بیمار شده بودند.

 

سه منبع دولت آمریکا هشدار دادند نهاد‌های جاسوسی آمریکا هنوز هم به هیچ نتیجه‌ای درباره ریشه این ویروس نرسیده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------