سخنگوی سازمان غذا و دارو: ۱۵ روز ذخیره واکسن داریم



سخنگوی سازمان غذا و دارو،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: حداقل ذخیره واکسن کرونا در کشور ۱۵ روز است.

به گزارش مهر، "کیانوش جهانپور" در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، اظهار داشت: در حال حاضر در داروهای مورد نیاز کرونایی و حتی سرم‌هایی که برای مدتی با کمبود مواجه شده بود دیگر مشکلی وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر داروی "فاویپیراویر" از لیست تجویز حذف شده و از پزشکان استدعا داریم که دیگر این دارو را تجویز نکنند صف‌های موجود در داروخانه‌ها بیشتر برای "رمدسیویر" است.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر ۸ شرکت داروسازی اقدام به تولید رمدسیویر می‌کنند و مصرف این دارو در کشور نسبت به خرداد ۱۴۰۰، ۸ برابر شده است.

 

جهانپور، میانگین تزریق روزانه واکسن کرونا را ۵۰۰ هزار دوز عنوان کرد و افزود: ظرفیت ارتقا این عدد به روزانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تزریق وجود دارد به شرطی که از ذخیره مناسب برای دو هفته اطمینان حاصل کنیم، در حال حاضر با سرعت تزریق فعلی ظرفیت ذخیره سازی برای ۱۵ روز آینده را داریم.

 

وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش تولید واکسن برکت تا پایان شهریور، گفت: تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار دوز واکسن برکت در سراسر کشور تزریق و بیش از ۲ میلیون دوز تحویل وزارت بهداشت و حدود ۶ میلیون دوز هم تولید شده که در حال طی کردن مراحل پایداری است.

 

جهانپور در واکنش به تولید واکسن اسپوتنیک در کشور، افزود: شرکت تولید کننده منتظر تاییدیه طرف روسی است که کار تولید را آغاز کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------