اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

بیمارستان مسیح دانشوری: واکسن، احتمال ابتلا به کرونا را از بین نمی‌برد



واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: دریافت واکسن به تنهایی احتمال ابتلا به نوع شدید بیماری را کاهش داده ولی احتمال ابتلا به بیماری را از بین نمی‌برد. باید پروتکل‌های بهداشتی را تا زمانی که جمعیت زیادی از کشور واکسینه شوند و ویروس از گردش خارج شود، همچنان رعایت کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر افشین منیری با اشاره به محدودیت در تنوع واکسن در شرایط تحریم تصریح کرد: ما در شرایط تحریم هستیم، تنوع واکسن محدود است و مردم باید از هر واکسنی که به آن دسترسی دارند استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به پیک های مختلف کرونا، حتی در صورت دریافت انواع واکسن اعم از فایزر، سینوفارم، آسترازنیکا، مدرنا و ... همچنان احتمال ابتلا به بیماری وجود دارد؛ واکسن تنها شانس ابتلا به نوع شدید بیماری را کاهش می دهد و شانس ابتلا به بیماری را از بین نمی برد.

 

منیری درباره تفاوت واکسن ها توضیح داد: واکسن ها بر اساس پلتفرم های مختلف درست می شوند، برخی بر اساس ویروس های کشته شده، برخی بر اساس RNA، برخی بر اساس وکتور و برخی بر اساس قسمت هایی از پروتئین ها ساخته می شوند.

 

این متخصص با بیان اینکه با توجه به نوپدید بودن بیماری کرونا، در ابتدا تجارب درمانی نسبت به این بیماری کم بود، گفت: بنابراین ترجیح بر این بود که بر اساس داروهای موجود درمان بیماری شروع شود.

 

منیری ادامه داد: فاویرپیراویر دارویی است که توسط یک شرکت ژاپنی برای درمان آنفلوآنزا درست شده است و برخی مطالعات نشان داد که استفاده زودهنگام از آن در موارد خفیف بیماری و اولیه تاثیر گذاری نسبی داشته است، البته نه اینکه صد در صد موثر باشد بلکه طول درمان بیماری را کوتاه تر کرده است.

 

وی درباره داروی رمدسیویر نیز توضیح داد: این دارو برای ویروس ابولا طراحی شده بود و مطالعاتی که در بیماران بدحال صورت گرفت نشان داد در بیماران بدحال کمک کننده است، اما این موضوعات مستلزم بررسی های چند مرکزی و جمع شدن دیتاهاست تا در نهایت بتوانیم به یک تصمیم جامع برسیم تا ببینیم واقعا این دارو موثر است یا خیر. اما تجربه ما در این مرکز نشان داد زمانی که تجویز دارو به موقع و بر اساس پروتکل شروع شود این دارو نتایج بدی نداشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------