شیوع سویه جدید تب دنگی در هند



تب دنگی در هند،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در پی مرگ ده‌ها نفر در هند، پزشکان در خصوص سویه جدیدی از تب دنگی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه تایمز هند، در پی مرگ ده‌ها نفر در هند بر اثر تب دنگی، پزشکان در خصوص سویه جدیدس از این بیماری که با نام «D۲» شناخته می‌شود، هشدار دادند.

 

بنا به نوشته این پایگاه هندی، اگرچه بارش‌های موسمی در تابستان در هند، زیباست اما این بارش‌ها با بیماری‌هایی همراه است که پشه‌ها آن را منتقل می‌کنند و در آب‌های راکد تکثیر می‌شوند.

 

سالانه هزاران مورد بیماری دنگی، انسفالیت، مالاریا، تیفوئید و سایر بیماری‌های منتقله از پشه‌ها از نقاط مختلف هند گزارش می‌شود. امسال این وضعیت با شیوع بیماری تب دنگی در قسمتی از این کشور به دلیل سویه جدیدی از این ویروس که مشکوک به کشتن ده‌ها نفر تنها در ایالت اوتار پرادش بود، تشدید شد.

 

این نوع جدیدی از تب دنگی در بیش از ۱۱ ایالت در کشور مشاهده شده که نگرانی بزرگی برای متخصصان بهداشتی در این کشور بوده است.

 

علائم ویروس

در بین سویه‌های مختلف تب دنگی که با نام‌های «DENV-۱»، «DENV-۲»، «DENV-۳»، «DENV-۴» شناخته می‌شوند، سویه «DENV ۲» یا همان «D۲» شدیدترین آنهاست که می‌تواند به خونریزی کشنده داخلی منجر شود.

 

دکتر بالرام بهارگاوا (Balram Bhargava) مدیر کل تحقیقات تحقیقات پزشکی هند به رسانه‌ها گفت: این سویه، ویروسی است که می‌تواند سبب مرگ و میر شود.

 

او در ادامه افزود: همین امر یکی از دلایل تب اسرارآمیزی بود که غرب منطقه اوتار پرادش را هدف قرار داد و منجر به مرگ بسیاری از افراد در ماه گذشته میلادی در هند شد.

 

دو هفته پیش رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند تب دنگی در ایالت اوتار پرادش هند به مرگ ده‌ها نفر منجر شده است. بر اساس این گزارش، دست کم ۵۸ نفر که بسیاری از آن‌ها کودک بوده اند، تنها در منطقه فیروزآباد در ایالت اوتار پرادش بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------