اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وزیر بهداشت: موج ششم کرونا در آبان قطعی است



وزیر بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به ۱۸۰ میلیون دز خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه یادمان اولین سالگرد شهادت شهید مدافع سلامت دکتر محمد زارع جوشقانی که امروز در بیمارستان شهید لبافی نژاد برگزار شد، با بیان اینکه طبق برآورد دانشمندان نه تنها در ایران بلکه در جهان، موج ششم کرونا در آبان ایجاد خواهد شد، گفت: ما این نگرانی را داریم و می دانیم که قطعا ایجاد خواهد شد؛ البته ما آمادگی کامل برای مبازره با بیماری کرونا در موج ششم را داریم، در همین راستا اکنون بیمارستان ها از نظر وضعیت دارویی، دستگاه های تنفسی در آماده باش هستند تا بتوانیم با این بیماری مبارزه کنیم.

 

وزیر بهداشت ادامه داد: به مردم عزیز توصیه می کنیم حتما پروتکل هایی که به آنها عادت کرده ایم را رعایت کنند. بسیاری از بیمارانی که در موج پنجم مبتلا شدند در تجمع ها و مراسم های مختلف حضور داشتند. اکنون که در ایام ماه ربیع هستیم، مراسم های مختلفی که برگزار می شود ما را مقداری نگران می کند و توصیه می کنیم عزیزان حتما مراقب خود بوده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

واکسیناسیون ما کافی نیست

 

عین اللهی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما، مردم یک حرکت جهادی بی نظیری را رقم زدند که امروز سازمان های بین المللی تعجب کرده اند که چه اتفاقی افتاده است که حجم واکسیناسیون در ایران تا این اندازه رشد کرده است. از مرداد ماه تاکنون حدود ۷۰ میلیون دز واکسن تزریق شده است. اگر می خواستیم فقط از سیستم های خود استفاده کنیم قطعا یک سال زمان لازم بود اما با تلاش و حرکت های مردمی و به صحنه آمدن آنها واکسیناسیون با این سرعت در حال انجام است.

 

وی با تاکید بر اینکه هنوز واکسیناسیون ما کافی نیست و برای آنکه خیالمان راحت شود حتما باید به ۸۰ درصد مردم دو دز واکسن تزریق شود، اظهار کرد: اکنون در تزریق دز اول به ۷۵ درصد و در دو دز به حدود ۳۵ درصد رسیده ایم که تا ۸۰ درصد فاصله داریم، بنابراین پروتکل ها همچنان باید رعایت شوند.

 

تاکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است

وزیر بهداشت در ادامه به میزان واکسن وارد شده به کشور اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است که همچنان تا اواسط آبان ماه ادامه دارد و به طور قطع به ۱۸۰ میلیون دز خواهد رسید. از نظر میزان واکسن اصلا نگران نیستیم و به اندازه کافی وارد شده و می شود؛ چون جان مردم برای ما خیلی اهمیت دارد به واردات شتاب داده و هرچقدر لازم باشد واردات را ادامه می دهیم.

 

عین اللهی در ادامه با اشاره به اینکه تولید واکسن های داخلی شتاب گرفته است، گفت: علاوه بر واکسن برکت که ۳ تا ۴ ماه گذشته تایید شده است امروز واکسن های رازی، سیناژن و فخرا هم به تولید رسیده اند و فکر می کنم در آینده با افزایش تولید هیچ نگرانی در واکسیناسیون نداشته باشیم.

 

بنابر اعلام وبدا، وی در پایان بیان کرد: امیدواریم با تلاش جمعی در آینده مرگ و میر را به حداقل برسانیم. حدود ۲۳۰ نفر از کادر سلامت ما به خاطر ایثارگری ها به شهادت رسیدند که به خانواده آنها تبریک و تسلیت می گویم، این امر نشان دهنده این است که ما یک حکومت مردمی هستیم و این مردم هستند که تا پای جان برای بزرگ شدن کشور تلاش می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------