اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از سال ۱۴۰۱



معاون پرستاری وزارت بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری با توجه به تاکید رهبر انقلاب، رئیس جمهور و وزیر بهداشت، از زمستان ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی اجرا می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، عباس عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: افزایش بار بیماری‌ها، گران بودن هزینه سلامت، افزایش جمعیت سالمند از چالش‌های جدی نظام سلامت در آینده نزدیک است، همچنین باتوجه به چالش‌های نظام سلامت، تحقق عدالت در سلامت شامل: ارزان‌سازی و سرعت دسترسی به خدمات با کیفیت و ایمن با هدف تکریم انسان‌ها است.

 

او‌ ادامه داد: پرستاران بیشترین سهم نیروی انسانی را در نظام سلامت دارند که می‌توانند به تحقق عدالت در حوزه سلامت بیش از پیش کمک کنند، پوشش همگانی سلامت، حفظ و ارتقا، پیشگیری، درمان، توانبخشی، مراقبت تسکینی از  وظایف پرستاران است.

 

عبادی بیان کرد: توجه به نیروهای خط اول و نیروهای حد وسط به جای ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی گران‌قیمت از راهکارهای رفع چالش‌های نظام سلامت است، زیرا ارتباط میان پرستار با بیمار موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

او افزود: این طرح با توجه به تاکید رهبر انقلاب، رئیس جمهور و وزیر بهداشت، از زمستان ۱۴۰۰ به صورت آزمایشی اجرا می شود و در ردیف بودجه ۱۴۰۱ نیز دیده شده است.

 

کمبود ۱۰۰ هزار نیروی پرستار در بیمارستان های کشور 

اصغر فتائی رئیس انجمن پرستاری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ هزار پرستار در بیمارستان های کشور کمبود داریم، در برخی از بیمارستان ها ۳۰ هزار ساعت اضافه کاری اجباری برای هر پرستار داریم که این زمان معادل کارکرد دو هزار پرستار معمولی در کشورهای دیگر است، اما برخی از پرستاران به دلیل مشکلات مالی دو‌شیفت  را کار می کنند و همین موضوع باعث فرسودگی زودرس و افزایش خطاهای پزشکی شده است.

 

عبادی در ادامه، بیان کرد: ۴۰ درصد همکاران ما در بیمارستان ها به صورت غیر رسمی و شرکتی مشغول به کار هستند و همچنین سرانه پرستار به تخت در کشور حدود ۰/۹ است در حالیکه استاندارد جهانی تعداد پرستار به جمعیت ۱/۸ است.

 

او بیان کرد: چندین سال است که آموزش‌های تخصصی در کشور کاهش پیدا کرده، اما باید در آینده نزدیک دانش پرستاران نیز به مراتب افزایش یابد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------