معاون وزیر بهداشت: در مدیریت آلودگی هوا موفق عمل نکردیم



معاون وزیر بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در بحث کاهش آلودگی هوا در کشور موفق نبودیم و لازم است با همدلی، اقدامات اساسی کاهش آلودگی هوا را شاهد باشیم.

به گزارش فارس، "کمال حیدری" معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کاشان بابیان اینکه بیماری‌های غیر واگیر از محیط اطراف بسیار تأثیر می‌گیرند، اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها در آینده بهتر جامعه نقش بسزایی دارد و اهمیت دادن به بهداشت محیط بیش‌ از پیش مهم است و باید  نگاه ویژه‌ تری به این مقوله داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه، جمعیت به سمت پیری گرایش دارد و بیماری‌های غیر واگیر نیز در حال افزایش است، گفت: بیماری‌های غیر واگیر از محیط اطراف بسیار تأثیر می‌گیرند و بیماری‌های غیر واگیردار بیشترین علل مرگ‌ و میر در جهان بوده است.

 

حیدری افزود: در بحث کاهش آلودگی هوا در کشور موفق نبودیم و لازم است با همدلی، اقدامات اساسی کاهش آلودگی هوا را شاهد باشیم.

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از پیوست سلامت در طرح‌های میانی و خرد غفلت کردیم و باید این طرح‌ها فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه تهیه نقشه میزان آلودگی منازل از نظر گاز رادون در شش استان اتفاق افتاده است  و باید این موضوع گسترش پیدا کند، تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی مقرر شد به‌صورت محله محور ورود پیدا کنیم و همکاران بهداشت محیط در این مرحله نقش  مهمی را ایفا می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------