وزیر بهداشت: تعرفه های پرستاری به صورت موقت اجرا می‌شود



وزیر بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به صورت "موقت" تا پایان سال اجرایی می کنیم.

به گزارش مهر، بهرام عین الهی گفت: در برنامه بلند مدت نیز برای سال آینده، پس از شناسایی و احصاء خدمات، لازم است که شورای عالی بیمه مصوبه را نهایی نموده تا از طریق آن بسته‌های خدمتی تعریف و پرداخت کارانه نظام پرستاری بر اساس تعرفه‌های گذاری انجام شود.

 

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تعرفه گذاری خدمات پرستاری، یادآور شد: یکی از تأکیدات معظم له، در دیدار سال گذشته و امسال با پرستاران، عملیاتی نمودن تعرفه گذاری بوده است که افتخار داریم این مهم در این دولت عملیاتی می‌شود و اهتمام اینجانب و همکارانم در وزارت بهداشت در اجرای هرچه دقیق‌تر، سریع‌تر و منطقی آن است.

 

عین اللهی تاکید کرد: امیدوارم با توجه به تاکید معظم له، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۱، تمهیدات لازم را در واکاوی و دقت نظر به نیازهای مالی وزارت بهداشت، در حمایت از پرستاران و کادر بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داده تا مطالبات مدافعان سلامت، به خصوص جامعه پرستاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: نکته مهم در تعرفه گذاری خدمات پرستاری، موضوع «ارزش گذاری به خدمات ارائه شده» از طریق جامعه پرستاری و مشخص شدن میزان تلاش و زحمت‌های شبانه روزی آنها است و از منظر نظام بیمه‌ای نیز باید مورد توجه و مُداقه قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: موضوع اصلی دیگر در این قانون، «شناخت بسته‌های های خدمتی»، «شناسایی وظایف و خدمات جامعه پرستاری» و «تعیین ارزش ریالی» آن برای پرداخت است که عملیاتی شدن آن از طریق نظام بیمه‌ای قابل اجرا خواهد بود.

 

عین الهی اظهار داشت: به نظر می‌رسد مهم‌تر از موضوع «پرداخت های پرستاری»، «هویت بخشی» به خدماتی است که ضرورت مداخله پزشک در آن وجود ندارد و باید به استناد شواهد و مستندات قانونی در شورای عالی بیمه تصویب شود.

 

وزیر بهداشت با بیان اینکه به یقین موضوع تعرفه گذاری پرستاری را با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات رئیس جمهوری تا پایان سال اجرایی خواهیم کرد، تصریح نمود: جمع بندی وزارت بهداشت تا امروز، این است که این طرح به صورت «پایلوت» اجرا نشود و با هماهنگی که انجام شد برای عملیاتی شدن و پرداخت مابه التفاوت آن به صورت هماهنگ، برای همه پرستاران کشور انجام شود.

 

وی یادآور شد: یکی از موضوعات مورد تاکید که در وزارت بهداشت و همچنین کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان شد، این است که تمهیداتی اندیشیده شود تا تعرفه گذاری برای پرستاران شاغل در سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی نیز به عنوان یک جز مداخله‌ای سلامت مورد توجه قرار گرفته و نسبت به ارزش گذاری آن با استفاده از سنجه های مناسب اقدام شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------