ویروس کرونا چندین ماه در بدن انسان باقی می‌ماند



ویروس کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید نشان داد که ممکن است ویروس کرونا ظرف چند روز از کانال‌های هوا به قلب و مغز و تقریباً به تمام سیستم‌های بدن سرایت کند و برای ماه‌های در بدن ما باقی بماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دانشمندان مؤسسه ملی بهداشت ایالات متحده، در گزارشی که به عنوان جامع‌ترین تجزیه و تحلیل تا به امروز از توزیع و ماندگاری ویروس در بدن و مغز توصیف کرده اند، گفتند که عامل بیماری زا کرونا قادر به تکثیر در داخل سلول‌های انسانی و خارج از سیستم تنفسی است.

 

دانشمندان مستقل هنوز نتایج این مطالعه را که بیشتر بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده از موارد جدی کووید و نه براساس داده‌های مربوط به بیماران مبتلا به «کووید طولانی‌مدت» یا «عوارض شدید پس از ابتلا» است را بررسی نکرده اند.

 

قابل ذکر است که علاقه ویروس کرونا به سلول‌های واقع در خارج از مجاری هوا و ریه‌ها مورد مناقشه است، زیرا بسیاری از مطالعات شواهدی مبنی بر تایید این احتمال و همچنین مخالفت با آن ارائه کرده‌اند.

 

این تحقیق که در مؤسسه ملی بهداشت در ایالت مریلند ایالات متحده انجام شد، بر روی نمونه برداری و تجزیه و تحلیل گسترده از بافت‌های برداشته شده در طی کالبد شکافی ۴۴ نفری که در نتیجه عفونت با ویروس کرونا در سال اول جان باختند، متکی است.

 

این گروه دریافتند که RNA SARS-CoV-۲ در بخش‌های مختلف بدن مثل مغز، تا ۲۳۰ روز پس از ظاهر شدن علائم باقی می‌ماند. آن‌ها گفتند که این ممکن است نشان دهنده عفونت با یک ویروس معیوب باشد که در عفونت مداوم با ویروس سرخک توصیف شده است.

 

برخلاف سایر تحقیقات کالبد شکافی کووید، مجموعه بافت پس از مرگ جمع آوری شده برای مطالعه تیم NIH جامع‌تر بود و معمولاً در حدود یک روز پس از مرگ بیمار اتفاق می‌افتاد.

 

محققان NIH همچنین از انواع تکنیک‌های حفظ بافت برای شناسایی و تعیین کمیت سطوح ویروسی و همچنین رشد ویروس جمع‌آوری‌شده از بافت‌های متعدد، از جمله ریه، قلب، روده کوچک و غده فوق کلیوی، بیماران فوت شده کووید در هفته اول بیماری استفاده کردند.

 

نویسندگان این مطالعه گفتند: "در مجموع، نتایج ما نشان می‌دهد که در حالی که بیشترین مقدار "SARS-Cove-۲" در کانال‌های هوایی و ریه یافت می‌شود، ویروس می‌تواند در مراحل اولیه عفونت گسترش یابد و سلول‌ها را در سراسر بدن از جمله در سراسر مغزآلوده کند.

 

محققان فرض می‌کنند که عفونت در سیستم ریوی ممکن است از یک مرحله اولیه "ویروسی" ناشی شود، که در آن ویروس در جریان خون وجود دارد و در سراسر بدن، از جمله در سراسر مغز، حتی در بیمارانی که علائم خفیف دارند یا بدون علائم هستند، پخش می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------