پیشنهاد وزارت بهداشت: برای حفظ سلامت مردم، یا شکر را گران کنید یا یارانه اش حذف شود!



شکر،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به مصرف بالای قند وشکر در کشور و ارتباط آن با چاقی و بیماری‌هایی نظیر دیابت و برخی سرطان‌ها، در عین حال از پیشنهاد افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر خبر داد و گفت: این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم وزارت بهداشت، کاهش مصرف قند و شکر در جامعه است و در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگسازی در قالب بسیج‌های آموزشی و پویش‌های ملی، جلب مشارکت صنایع غذایی برای کاهش قند و شکر در محصولات‌شان و اصلاح استانداردها مهم است. 

 

وی گفت: در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوارها در کشور نشان می دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است و مصرف آنها یکی از عوامل اصلی اضافه وزن، چاقی، دیابت و برخی از سرطان‌ها مانند سرطان پانکراس است.

 

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه‌ها قند و شکر مصرف می کنند. 

 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل مصرف بالای قند و شکر و مواد قندی و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و قندی سوق یافته و به همین خاطر باید بر روی کاهش تقاضا و مصرف به روش های مختلف، کار شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------