اعلام دستورالعمل جدید تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافران



واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین بهداشت دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین مصوبات و به روز رسانی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین که در کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به تصویب رسیده را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در متن این نامه آمده است:« پیرو مکاتبات شماره ۳۰۰/۱۸۷۸۳ د مورخ ۱۴۰۰/۹/۳۰ در خصوص تزریق دُز سوم واکسن کووید۱۹ به گروه سنی بالای ۱۸ سال و ۳۰۰/۱۵۱۷۵ د مورخ ۱۴۰۰/۸/۱۱ در خصوص واکسیناسیون مسافرین، دستورالعمل های مذکور باتوجه به مصوبات کمیته ملی واکسن کووید۱۹ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۶ به شرح ذیل به روز رسانی می شود: 

 

- افرادی که نوبت اول و دوم واکسن های غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق کرده اند، برای نوبت سوم ترجیحا از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت نمایند. 

 

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک V نوبت اول(تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت نمایند. 

 

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک V تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس را دریافت نمایند. 

 

- برای داوطلبان شرکت کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت کرده اند، تزریق دُز چهارم(یادآور) پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دُز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد. 

 

- افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت)را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت نامه و ارائه مدارک سفر می توانند دو نوبت آسترازنکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت ها را دریافت نمایند. 

 

- افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می توانند دو نوبت آسترازنکا را دریافت نمایند. این مطالعه باید توسط کمیته اخلاق مورد تایید قرار گیرد. 

 

- افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب(اسپایکوژن) تزریق کرده اند، در نوبت سوم می توانند همان واکسن را دریافت نمایند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------