پرو، اولین مرگ مرتبط با 'فلورونا' را گزارش کرد



مرگ بر اثر فلورونا در پرو،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
وزارت بهداشت پرو، اولین مورد مرگ مرتبط با "فلورونا" (عفونت همزمان آنفلوآنزا و کووید-۱۹) در این کشور را گزارش کرد که مربوط به یک بیمار ۸۷ ساله بوده و این بیمار در برابر ویروس کرونا نیز واکسینه نشده بود.

به گزارش ایسنا، به گفته "سزار مونایکو"، متخصص مرکز ملی اپیدمیولوژی، پیشگیری و کنترل بیماری‌های این وزارتخانه، فرد فوت شده یکی از سه مورد فلورونای شناسایی شده در منطقه "آمازوناس" در شمال پرو بوده است.

 

بنابر گزارش ‌ها، فوت این بیمار در روز پنج شنبه ثبت شده است.

 

وی گفت: دو مورد دیگر شامل یک بیمار خردسال و همچنین یک فرد ۴۰ ساله بوده که به طور کامل علیه کووید-۱۹ واکسینه شده بود.

 

مونایکو تاکید کرد: افراد آلوده علائمی مانند سرفه، گلودرد و ضعف عمومی را نشان دادند و از مردم خواست که علیه کووید-۱۹ و آنفلوآنزا واکسینه شوند زیرا خطر مرگ را کاهش می دهد.

 

وی هشدار داد: در نظر گرفتن این موضوع مهم است چرا که در حال حاضر مواردی از شیوع نسبتا گسترده آنفلوآنزای H۳N۲ در برخی از مناطق کشور را شاهد هستیم.

 

به گزارش شینهوا، پرو در روز سه شنبه از موج سوم موارد ابتلا به کووید-۱۹ خبر داد که با ورود سویه امیکرون در ماه دسامبر تسریع شد و تاکنون ابتلای ۳۰۹ مورد به آن در این کشور آمریکای جنوبی تایید شده است.

 

اولین مورد ابتلای همزمان و ترکیبی به ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفلوانزا موسوم به "فلورونا" هفته گذشته در سرزمین‌های اشغالی گزارش شد و در حال حاضر کارشناسان در بسیاری از کشورها در حال بررسی جزئیات بیشتر درباره این وضعیت "هم‌ابتلایی" در بیماران هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------