مقام وزارت بهداشت: احتمالا آمار مبتلایان ۵ برابر میزان اعلامی باشد/ افزایش مبتلایان به اُمیکرون تا ۱۰۰ هزار نفر در روز



اومیکرون در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تعداد بیماران واقعی خیلی بیشتر از آمار اعلام شده است و احتمال دارد در هفته‌های آینده تا ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به اُمیکرون در روز نیز داشته باشیم.

ابراهیم قادری در گفتگو با صداوسیما گفت: آمار مبتلایان به اُمیکرون رو به افزایش است و در مرحله اپیدمی تصاعدی قرار گرفته‌ایم و اکنون در یک پنجم ابتدایی این مرحله هستیم؛ یعنی تعداد بیماران در چند هفته آینده به تدریج افزایش خواهد یافت.

 

وی ادامه داد: آمار موجود دقیق و بر اساس تعداد تست‌هایی است که انجام می‌شود؛ یعنی افرادی که آزمایش کرونا نمی‌دهند یا این که به پزشک مراجعه نمی‌کنند در این آمار قرار ندارند و این آمار مربوط به افرادی است که تست کرونا داده اند.

 

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از اکنون به بعد، هر کسی که مبتلا به کووید ۱۹ تشخیص داده شود، به احتمال زیاد مبتلا به اُمیکرون است و چون تعداد تست‌های اُمیکرون محدود است و با توجه به محدود بودن تستی که کووید ۱۹ و انواع جهش‌ها را تشخیص می‌دهد، تست هر فردی که مثبت باشد به احتمال زیاد اُمیکرون در نظر گرفته می‌شود.

 

قادری افزود: تعداد بیماران واقعی اُمیکرون بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود؛ کسی که با علائم مراجعه می‌کند و از طرف پزشک مجاب به انجام آزمایش می‌شود، از این تعدادی که مبتلا به کووید ۱۹ هستند براساس دستورالعمل بر اساس مشخصات خاص تست اُمیکرون گرفته می‌شود.

 

وی ادامه داد: تعداد افرادی که برای تست اُمیکرون انتخاب می‌کنیم، بر اساس یک سری شاخص است. بطور حتم تعداد بیماران خیلی بیشتر از این است، از این هفته، چون اُمیکرون سویه غالب در کشور است، هر کسی که تست معمولی کووید ۱۹ بدهد و مثبت شود احتمال اینکه مبتلا به اُمیکرون باشد، بسیار زیاد است.

 

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره علت تقریبی اعلام کردن آمار مبتلایان به اُمیکرون گفت: آن چیزی که تشخیص می‌دهیم، اعلام می‌کنیم که تخمینی نیست و آمار دقیق است، اما مسئله این است که همه را نمی‌توانیم تشخیص دهیم، زیرا همه بیماران به پزشک مراجعه نمی‌کنند و در حدود ۲۰ تا ۷۰ یا ۸۰ درصد از بیماران علائم خفیف دارند و بخشی از آن‌ها نیز به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

 

قادری افزود: از همه افرادی نیز که به پزشک مراجعه می‌کنند تست گرفته نمی‌شود و از آن افرادی که تست گرفته می‌شود از همه تست اُمیکرون گرفته نمی‌شود، پس اگر همه این‌ها را کنار هم بگذاریم، قطعا تعداد بیماران خیلی بیشتر از آن چیزی است که ما تشخیص می‌دهیم، اما نکته این جاست که هر آنچه را که تشخیص می‌دهیم گزارش می‌کنیم.

 

وی ادامه داد: آن‌هایی که گزارش داده نمی‌شود در عمل مواردی است که تشخیص داده نشده اند که تعداد آن‌ها نیز کم نیست و شاید بیش از ۵ برابر تعدادی باشد که در حال حاضر تشخیص داده می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------