جولان امیکرون در اصفهان/ ابتلای بیش از ۲۵۵۰ نفر در یک روز



اومیکرون در اصفهان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سرانجام کرونا با شمایل جدید خود که به آتش زیرخاکستری تبدیل شده بود در اصفهان شعله‌ور شد و با افزایش آمار مبتلایان در رنگ‌بندی جدید اصفهان بعد از کاشان در حالت قرمز کرونایی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم، سرانجام کرونا با شمایل جدید خود که به آتش زیر خاکستری تبدیل شده بود در اصفهان شعله‌ور شد و با افزایش آمار مبتلایان در رنگ‌بندی جدید اصفهان بعد از کاشان در حالت قرمز کرونایی قرار گرفت. شهرستان‌های فلاورجان، خوانسار، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، مبارکه، نائین و نجف آباد که نارنجی بودند به لبه تیغ تغییر رنگ ایستادند.

 

آنطور که  اعلام شده حدود یک سوم بستری‌های کرونایی را کودکان تشکیل می‌دهند این بدان معناست که ضرب شست امیکرون کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و تنها راه کنترل این ورژن کرونا همان زدن ماسک و حضور نیافتن در اجتماعات است.

 

تزریق نوبت سوم این روزها نیز به شدت مورد تاکید است چون واکسن از شدت ضربات سهمگین ا میکرون می‌کاهد و موجب می‌شود فرد مبتلا جان سالم به در ببرد.

 

 امیکرون با سرعت انفجاری و آسانسوری در حال انتشار است

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شدت شیوع امیکرون در استان، اصفهان اظهار داشت: متاسفانه این سویه جدید رفتار بسیار عجیب و غریبی نسبت به گونه‌های قبلی دارد و با سرعت انفجاری و آسانسوری رشد افزایشی دارد.

 

کمال حیدری افزود: به طوری که از هفته گذشته تعداد شهرستان‌های قرمز در حال افزایش است، دو روز گذشته 15 شهرستان قرمز و امروز در کل کشور 77 شهر قرمز و 179 شهرستان هم نارنجی هستند در حالیکه در هفته گذشته حدود 400 شهرستان آبی داشتیم و این موضوع نشان دهنده سرعت انتشار ویروس است.

 

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در روزهای اخیر روزانه 44 هزار مراجعه کننده به بیمارستان‌ها در کل کشور گزارش شده، گفت: به خاطر این سرعت سریع شیوع، تعداد بسیاری درگیر می‌شوند بنابراین درخواست می‌کنم مردم موضوع را جدی بگیرند تا بتوانیم جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم.

 

وی ادامه داد: نگرانی ما در مورد میزان شدت بستری‌هاست، همکاران در مراکز درمانی آماده‌باش هستند ولی روزانه 700 تخت نسبت به روز قبل بیشتر در کشور اشغال می‌شود که موجب نگرانی است.

 

با ورود به موج ششم کرونا به مراکز بهداشتی استان اصفهان اعلام آماده‌باش داده شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به روند افزایشی کرونا در استان، اظهار داشت: از هفته گذشته از وزارت‌خانه به ما اعلام آماده‌باش دادند و در این راستا جلسات متعددی برگزار شد و تمامی مراکز درمانی در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند و کمبودی از لحاظ نیروی انسانی، دارو و تجهیزات نداریم.

 

سیدمرتضی حیدری افزود: به طور مستمر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رصد می‌شوند و در صورت مشاهده مشکل یا کمبودی به سرعت برطرف خواهد شد و جای نگرانی نیست.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در این موج احتمال ابتلای کودکان به نسبت تیپ‌های قبلی کرونا بیشتر است، گفت: این موضوع از قبل اعلام شده بود و بنابراین تمهیداتی در این باره اندیشیده شده و از مراکز درمانی خواسته شده امکانات و تجهیزات لازم را برای پذیرش کودکان و سنین کمتر داشته باشند.

 

وی ادامه داد: اگرچه همه سنین درگیر می‌شوند و فرقی نمی‌کند با این حال همانطور که بارها تکرار شده رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، شستن دست‌ها، پرهیز از حضور در اجتماعات و دریافت واکسن الزامی است.

 

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر تمامی مراکز درمانی به استثنای چند مرکز فوق تخصصی از جمله بیمارستان فیض، بیمارستان چمران، بیمارستان سوانح و سوختگی و بیمارستان شهید بهشتی آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه لزومی ندارد همه بیماران به طور مستقیم به بیمارستان‌ها مراجعه کنند، اظهار داشت: اغلب افراد می‌توانند با مراجعه به مطب‌های سرپایی و مراکز جامع سلامت به راحتی تحت درمان قرار بگیرند و صرفاً در صورت صلاحدید پزشکان مبنی بر بستری اقدام به پذیرش خواهد شد.

 

وی افزود: علائم امیکرون مانند علائم سرماخوردگی است و باوجود اینکه علائم کمتری دارد ولی چون تعداد بیشتری درگیر می‌شوند پس احتمال بستری شدگان ما افزایش می‌یابد اما خیلی از بیماران با مراجعه به مطب‌های سرپایی مداوا خواهند شد.

 

حیدری خاطرنشان کرد: چون در این موج کودکان بیشتر مبتلا می‌شوند افراد به خاطر کودکان هم که شده پروتکل‌ها را بیش از پیش رعایت کنند، متاسفانه آمار بستری کودکان افزایش پیدا کرده و لازم است همشهریان و هم استانی‌ها کرونا را جدی بگیرند و از حضور در مجامع خودداری کنند.

 

در بازی مرگ و زندگی که کرونا برای ما پهن کرده، سلامتی ما بستگی به انتخاب و میزان احتیاط ما دارد پس همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سر لوحه زندگی قرار بدهیم.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------