جانباختگان کرونایی تهران ۶ برابر افزایش یافت/ مرگ نوزاد یک ماهه بر اثر اُمیکرون



جانباختگان کرونایی تهران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از افزایش ۶ برابری جان‌ باختگان کرونایی در تهران خبر داد.

به گزارش ایرنا، سعید غضنفری گفت: مقایسه جان باختگان ناشی از ویروس کرونا طی ۲ هفته اخیر که براساس آمار سالن عروجیان بهشت زهرا (س) پنج نفر بود، این آمار هم اکنون به حدود ۳۰ نفر رسیده‌ است.

 

وی اظهار داشت: این روند نشانگر آن است که با یک هشدار جدی روبرو هستیم و ۲ هفته کاملا صعودی را در آمار فوتی‌های ناشی از کرونا تجربه کرده‌ایم.  

 

این مسئول اضافه کرد: اردیبهشت امسال رکورد فوتی‌ها در بهشت حضرت زهرا (س) شکسته شد، تعداد فوتی‌ها به نزدیک ۴۵۰ نفر رسید که حدود ۲۵۰ مورد از آن‌ها فوتی‌های کرونایی بودند و اکنون دربهشت حضرت زهرا (س) با این عدد فاصله بسیار زیادی داریم و به همین دلیل معتقدیم در مقایسه با تعداد فوتی‌ها در پیک‌های پیشین وارد پیک ششم نشده ایم.

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه شمار فوتی های روزانه در این آرامستان هم اکنون ۱۷۰ نفر است که با این روند به ۲۰۰ نفر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ تا ۷۰ فوتی‌ به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.  

 

وی اعمال سختگیری ها در رعایت پروتکل های بهداشتی را خواستار شد و گفت: درخواست ما از شهروندان این است که پروتکل‌ها را بیش از پیش رعایت کنند و حضور مردم و خانواده‌های داغدار در این مکان کمتر شود، به ویژه که به ایام پایانی سال و پنجشنبه و جمعه آخر سال و زیارت اهل قبور نزدیک می‌شویم.  

 

غضنفری افزود: با توجه به اینکه کارکنان سالن عروجیان در شرایط کرونایی آسیب دیده بودند، همه‌ کارها دو شیفته شده، این درحالی است که دوران پیک کرونا همه کارکنان تک شیفت بودند و هر روز حضور داشتند، اما اکنون خدمات‌ رسانی پرسنل به صورت ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت است و هنوز با وجود افزایش نسبی آمار فوتی‌های کرونایی این روند همچنان ادامه دارد.  

 

این مسئول تاکید کرد: تلاش ما خدمت بی‌منت به مردم و خانواده‌های داغدار است و تلاش کردیم تا برای مجتمع عروجیان خدماتی را در نظر بگیریم که حداقل هزینه توسط خانواده‌های داغداری که به بهشت زهرا حاضر مراجعه می کنند، پرداخت شود.

 

وی اظهار داشت: یکی از این موارد که به تازگی اعلام شد، رایگان کردن بزرگترین پارکینگ مجتمع عروجیان بود که روزانه پذیرای یکهزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین و اکنون این مکان کاملا رایگان شده است.  

 

غضنفری گفت: خدمات دیگری نیز برای مجتمع عروجیان در نظر گرفته شده است که به زودی به همشهریان تهرانی اعلام خواهد شد.  

 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) یادآور شد: هدف ما در این سازمان خدمت بی‌منت و تبدیل این سازمان از یک مجموعه درآمدی به مجموعه‌ای خدماتی - درآمدی است.

 

به گزارش ایرنا، بهشت زهرا (س) بزرگترین آرامستان ایران است که در جنوب تهران واقع شده است، فعالیت این آرامگاه رسماً در سال ۱۳۴۹ خورشیدی آغاز و این آرامستان ابتدا ۳۱۴ هکتار وسعت داشت که در سال ۱۳۷۶ بخش شمالی به مساحت ۱۱۰ هکتار و در سال ۱۳۸۷ بخش شرقی به مساحت ۱۶۰ هکتار خریداری و به آن اضافه شد.

 

بهشت زهرا (س) در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است و روزانه به امور ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از اموات رسیدگی می کند.

 

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) مدفن ۳۴ هزار شهید گلگون کفن و چهار هزار شهید گمنام هشت سال جنگ تحمیلی، انقلاب و مدافعان حرم است.

 

 ***

 

اُمیکرون جان نوزاد یک ماهه ایرانی را گرفت!

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گزارش کرد که این نوزاد اهل شهر قدیم لار بود که عصر امروز شنبه در بخش کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر فوت کرد.

 

به گزارش ایرنا، سویه جدید کرونا در استان فارس، جان نوزادی یک ماهه را گرفت و این نوزاد عصر شنبه در بیمارستان امام رضا (ع) شهر لار فوت کرد.

 

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان شامگاه شنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد: یک فوتی کرونایی که نوازدی یک ماهه است به جمع فوتی های ناشی از این ویروس در لار به ثبت رسید.

 

روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین گزارش کرد که این نوزاد اهل شهر قدیم لار بود که عصر امروز شنبه در بخش کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) این شهر فوت کرد.

 

با مرگ این نوزاد یک ماهه شمار جانباختگان ناشی از کرونا در شهرستان های لارستان، خنج و اوز در جنوب فارس ( زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان) هم اینک به ۳۷۰ نفر رسیده است.

 

 دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین اعلام کرد که هم اینک ۳۲ بیمار در بخش های کرونایی در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز بستری هستند و حال چهار تن از انان نیز وخیم گزارش شده است.

 

همچنین بهزاد رضایی رییس دانشکده علوم پزشکی لارستان وضعیت مبتلایان به ویژه به سویه جدید اُمیکرون در منطقه را بسیار نگران کننده دانست و گفت: تعداد کل بیماران بستری در همین هفته جاری و در پیک ششم کرونایی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

 

 وی تصریح کر: ۳۲ درصد از این جامعه آماری، مراحل واکسیناسیون خود را انجام داده اند و همچنین افزایش ۱۲۷ درصدی استفاده از داروهای بیماران کرونایی در منطقه هم نگران کننده است.

 

دانشکده علوم پزشکی لارستان همچنین اعلام کرده که بانوان خانه دار در بین مشاغل و همچنین بانک ها هم در بین ادارت بیشترین درصد ابتلا را به خود اختصاص داده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------