کیفیت آنتی‌بادی‌های کووید ۱۹ به مرور زمان بهتر می‌شود



آنتی بادی کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
بر اساس یک مطالعه جدید، آنتی‌بادی‌ها علیه کروناویروس ماه‌ها بعد از تزریق واکسن کووید ۱۹ موثرتر می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، مطالعات قبلی نشان داده بود که در موارد بسیار زیادی، میزان آنتی‌بادی طی ماه‌های پس از واکسیناسیون کاهش یافت. با این حال، یافته‌های جدید نشان داد که آنتی بادی‌هایی که باقی مانده‌اند، به طور مداوم قوی‌تر شده و دقیق‌تر ویروس را هدف قرار می‌گیرند.

 

به گفته محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، «به این معنی که حتی سطح پایین آنتی‌بادی‌ها همچنان برخی از حفاظت‌ها در برابر فشار اصلی ویروس را ارائه می‌کند.»

 

«علی العبادی»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «اگر ویروس تغییر نکند، اکثر افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، وضعیت بسیار خوبی خواهند داشت.»

 

وی در ادامه افزود: «ما هرگز فکر نمی‌کردیم که شش ماه پس از تزریق دوم، کیفیت آنتی‌بادی افراد بهبود یابد. و این مسئله قابل توجه است. مشکل این است که این ویروس در حال تکامل و تولید انواع جدید است. بنابراین، آنتی‌بادی‌ها در تشخیص فشار اصلی بهتر می‌شوند، اما متأسفانه هدف، تغییر می‌کند.»

 

محققان نمونه‌های خون ۴۲ مورد و نمونه‌های گره لنفاوی از ۱۵ مورد را تجزیه و تحلیل کردند. نمونه‌ها قبل از اینکه شرکت کنندگان اولین دوز واکسن کووید ۱۹ را دریافت کردند، و سه، چهار، پنج، هفت، ۱۵ و ۲۹ هفته پس از آن جمع آوری شد.

 

نمونه‌های مغز استخوان نیز از ۱۱ نفر در ۲۹ و ۴۰ هفته پس از اولین تزریق آنها گرفته شد. هشت نفر نیز هر سه نوع نمونه را ارائه دادند. این هشت نفر مبتلا به کووید ۱۹ نشده بودند، بنابراین پاسخ آنتی‌بادی آنها تنها از طریق واکسیناسیون بود.

 

محققان دریافتند که کیفیت آنتی‌بادی‌ها پس از شش ماه بهبود یافته است. بلافاصله پس از واکسیناسیون، تنها ۲۰ درصد از آنتی‌بادی‌ها به پروتئین ویروس متصل می‌شوند، در حالی که بعد از شش ماه، حدود ۸۰ درصد این پیوند را ایجاد می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------