۴۰ درصد بیماران کرونایی حس چشایی خود را از دست می‌دهند



حس چشایی بیماران کرونایی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
طبق یک مطالعه جدید، از هر ۱۰ بیمار مبتلا به کووید، چهار نفر دچار نوعی از دست دادن حس چشایی هستند.

به گزارش مهر به نقل از وب مِد، بسیاری از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ گزارش می‌دهند که حس چشایی و همچنین حس بویایی خود را از دست داده‌اند، اما دانشمندان به این موضوع مشکوک بودند.

 

حال تجزیه و تحلیل جدید مرکز مونل فیلادلفیا نشان داد که ۳۷ درصد- یا تقریباً چهار نفر از هر ۱۰ نفر- از بیماران کرونایی واقعاً حس چشایی خود را از دست داده‌اند و گزارش‌های مربوط به از دست دادن حس چشایی در حقیقت قابل تمایز از موارد از دست دادن حس بویایی است.

 

اختلال چشایی می‌تواند از دست دادن کامل چشایی، از دست دادن جزئی چشایی و تحریف چشایی باشد. مرکز مونل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یک علامت «تحت بررسی» است که می‌تواند به پزشکان در درمان بهتر بیماران کرونایی کمک کند.

 

محققان داده‌های مربوط به ۱۳۸,۷۸۵ بیمار مبتلا به کووید را از ۲۴۱ مطالعه که کاهش چشایی را ارزیابی کردند و بین ۱۵ مه ۲۰۲۰ تا ۱ ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شد، بررسی کردند. از بین این بیماران، ۳۲۹۱۸ نفر گفته بودند که نوعی از دست دادن حس چشایی دارند. علاوه بر این، بیماران زن بیشتر از مردان حس چشایی خود را از دست داده بودند و افراد ۳۶ تا ۵۰ ساله بیشترین میزان از دست دادن چشایی را داشتند.

 

به گفته محققان، از دست دادن حس چشایی یک علامت واقعی و مشخص کووید ۱۹ است که نباید با کاهش بویایی اشتباه گرفته شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------