«کادر درمان» جان به لب شد/ تجمع اعتراضی گسترده مقابل وزارت بهداشت



اعتراض کادر درمان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در حالی که شیوع گسترده اومیکرون در کشور جریان یافته است، گروهی از کارکنان کادر درمان در اعتراض به وضعیت کاری و معیشتی خود با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت شعارهایی از جمله «‌مدافع داد بزن، حقت رو فریاد بزن» سر دادند.

به گزارش آسیانیوز، گروهی از کارکنان کادر درمان در اعتراض به وضعیت کاری و معیشتی خود با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت شعارهایی از جمله «‌مدافع داد بزن، حقت رو فریاد بزن» سر دادند.

 

کارکنان کادر درمان در تجمع روز دوشنبه دوم اسفندماه خود خواسته‌های مشخصی از جمله «مطالبه فوق العاده خاص و تبدیل وضعیت قراردادی» را طرح کردند.

 

در ماه‌های اخیر تجمع‌هایی مشابه از سوی کارکنان کادر درمان برگزار شده است.

 

پیشتر محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، قراردادهای ۸۹ روزه را «استثمار پرستاران» توصیف کرده بود اما کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت، گفته بود این قراردادها «کاملا قانونی» است.

 

درخواست‌های معیشتی و صنفی کادر درمان در حالی مطرح می‌شود که با شیوع سویه اومیکرون در ایران بسیاری از آنها درگیر کرونا شده‌اند.

 

همچنین رییس بخش عفونی بیمارستان امام رضا در مشهد روز ۱۴ بهمن گفته بود «موارد ابتلای زیادی بین کادر درمان مشاهده می‌شود که اکثر این موارد به صورت شدید نبوده و منجر به بستری نشده ولی این حجم از ابتلا که منجر به مرخصی استعلاجی کادر درمان می‌شود، باعث شکنندگی سیستم درمانی و فشار کاری مضاعف خواهد شد.»

 

تجمع‌های صنفی در دو سال گذشته در ایران روندی افزایشی داشته و مقام‌های دولت هم به این افزایش آمار اذعان کرده‌اند.

 

احمد علیرضابیگی، مسئول کارگروه اجتماعات قانونی کمیسیون امور داخلی کشور روز ۲۸ دی‌ماه با اشاره به آمار قابل توجه تجمعات برگزار شده در سال گذشته و امسال گفت: «بیش از ۹۳ درصد این تجمعات، صنفی و کارگری بوده که فقط اداره شده، اما به طور مثال تجمع اصفهان به خشونت تبدیل شده است.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------