اعتراض جمعی از داروسازانِ کشور به وضعیت حقوقشان: ۱۹ میلیون تومان کم است



اعتراض جمعی از داروسازانِ کشور،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
جمعی از داروسازان کشور امروز (شنبه/ 27 فرودین) در اعتراض به وضعیت حقوق و دستمزد خود تجمع کردند.

جمعی از داروسازان در تماس با ایلنا، از تجمع اعتراضی امروز داروسازان کشور در برخی از استان‌ها در مقابل سازمان غذا و دارو خبر دادند. 

 

این داروسازان نسبت به حقوق‌های تعیین شده توسط انجمن داروسازان معترض هستند. به گفته‌ی آن‌ها؛ طی چند سال گذشته وضعیت معیشتی داروسازان تضعیف شده است و حقوق‌های پرداخت شده در شأن پزشکان داروساز نیست. 

 

آن‌ها می‌گویند: داروسازان از رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان کشور هستند اما آنطور که باید و شایسته است حقوق دریافت نمی‌کنند. 

 

به گفته‌ی این پزشکان؛ وضعیتِ بد درآمدی و سرخوردگیِ داروسازان از کار و ناامیدی از آینده‌ی شغلی، مهاجرت این گروه را طی سالهای اخیر تشدید کرده است. 

 

آن‌ها همچنین می‌گویند: بیش از ۱۶ ماه است که به بهانه‌های واهی انتخابات انجمن داروسازان برگزار نمی‌شود. اعضای فعلی انجمن داروسازان با رای ۵درصد از داروسازان انتخاب شده‌اند و ما خواهان برگزاری انتخابات مجدد برای تعیین اعضای جدید هستیم. 

 

این داروسازان نسبت به عملکرد انجمن داروسازان انتقاد دارند و می‌گویند: این انجمن در تعیین حقوق داروسازان کشور به منافعِ داروخانه‌داران توجه می‌کند و توجهی به معیشتِ داروسازان ندارد. 

 

به گفته‌ی داروسازانِ معترض؛ افزایشِ حقوق آن‌ها بار مالی به دولت و مردم تحمیل نمی‌کند و صرفا باید از سود نجومیِ صاحبانِ داروخانه به حقوق داروسازان اضافه شود تا از مهاجرت نخبگان جلوگیری شود و داروسازان خدمات بهتر و با کیفیت‌تری در داروخانه‌ها به مردم ارائه دهند و انگیزه‌ی بیشتری برای کار داشته باشند. 

 

این داروسازان از سازمان غذ و دارو می‌خواهند که با حضور داروسازان و کارِ کارشناسی، حقوق داروسازان را عادلانه تعیین کنند.

 

داروسازان: حقوق ۱۹ میلیون تومانی کم است

رئیس انجمن داروسازان تهران به تسنیم گفت: سال گذشته حقوق مسئولان فنی داروخانه‌ها ۱۳ میلیون تومان بود و در سال جاری رقم پیشنهادی ما برای حقوق مسئولان فنی ۱۹ میلیون تومان است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------