دنیا با شیوع یک بیماری جدید روبرو می‌شود؟/ بایدن: در صورت بروز یک همه گیری جدید، پول کافی برای مقابله نداریم



جو بایدن،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت که دولتش در صورت بروز یک همه گیری جدید ، پول کافی برای مقابله ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست مطبوعاتی در حالی که از تلاش‌های دولتش برای تامین واکسن مورد نیاز برای کودکان زیر پنج سال تمجید می‌کرد، گفت: آمریکا برای برنامه‌ریزی و آمادگی در مقابل پاندمی دوم به پول بیشتری نیاز دارد.

 

وی همچنین به یک نقطه عطف تاریخی اشاره کرد و گفت که  کشورش برای اولین بار در جهان واکسن‌های کرونا برای کودکان زیر شش ماه تولید کرده است.

 

وقتی از بایدن سوال شد دولت تا چه زمانی می‌تواند پویش جدید واکسن را ادامه دهد، بایدن تاکید کرد که بودجه فعلی تنها برای امسال کافی است و دولت نیاز به پول بیشتری دارد.

 

بایدن به طور ضمنی به احتمال شیوع یک همه گیری دیگر اشاره کرد و گفت که در صورت بروز همه گیری جدید به برنامه‌ریزی و بودجه بیشتری برای مقابله با آن دارد.

 

برخی از کارشناسان و آژانس های بهداشتی مانند سازمان جهانی بهداشت نیز نسبت به احتمال همه‌گیری‌های احتمالی در آینده هشدار داده اند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است قصد دارد یک معاهده جهانی برای مبارزه با همه‌گیری‌ها تصویب کند که قرار است در مجمع جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۴ مطرح شود.

 

این سازمان امیدوار است این معاهده با موافقت همه کشورهای جهان به تعیین اهداف و اصول اساسی به منظور ساختار اقدامات جمعی لازم برای مبارزه با همه گیری‌ها کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------