واکسن خطر سکته قلبی ناشی از کرونا را کم می کند



واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد واکسیناسیون کامل علیه کرونا با خطر کمتر انفارکتوس حاد میوکارد AMI و سکته ایسکمیک در بازه زمانی ۳۱ تا ۱۲۰ روز پس از کووید ۱۹مرتبط است.

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید محققان نشان می دهد تزریق واکسن کرونا قادر به کاهش خطر حملات و سکته قلبی در بین افراد کهنسال است.

 

طی مطالعات جدید دکتر یانگ یون کیم، از مرکز خدمات بیمه سلامت ملی در وونجو، کره جنوبی و همکارانش میزان بروز AMI و سکته مغزی ایسکمیک پس از همه گیری کرونا  را در فاصله بین ژوئیه ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۱ را بین بیمارانی که هرگز واکسینه نشده بودند، مقایسه کردند.

 

در بین این افراد ۶۲ هزار و ۷۲۷ نفر کسانی بودند که به طور کامل واکسینه شدند،  و  ۱۶۸ هزار و ۳۱۰ نفر  با دو دوز واکسن mRNA یا یک واکسن ناقل ویروسی علیه سندرم حاد تنفسی ویروس کرونا واکسینه شده بودند.

 

محققان دریافتند: بستری شدن در بیمارستان به دلیل مشکلات قلبی و عروقی و سکته مغزی ایسکمیک در بازه زمانی ۳۱ تا ۱۲۰ روز پس از تشخیص کووید-۱۹ دارای بروز 6.18 در مقابل 5.49 در هر ۱ میلیون نفر در روز برای افراد واکسینه نشده در مقابل افراد واکسینه شده است.

 

گفتنی است در گروه کاملاً واکسینه شده، خطر کلی تعدیل شده به طور قابل‌ توجهی کمتر بود. در حالی که به طور کلی خطر کمتری برای رویدادهای پس از بیماری و عوارض خطرناک در بیماران کاملاً واکسینه شده در همه زیر گروه‌ها مشاهده شد، اما این موضوع برای افرادی که عفونت شدید یا بحرانی داشتند از نظر آماری دارای تفاوت معنی ‌داری نبود.

 

محققان این تیم پژوهشی در رابطه با موضوع فوق می گویند:  یافته های این تحقیقات از انجام کامل واکسیناسیون به ویژه برای کسانی که عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی دارند، حمایت می کند.

 

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی انجمن پزشکی آمریکا منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------