شایع ترین علت درد گردن و روش های درمان آن



شایع ترین علت درد گردن, روش های درمان دردهای گردن,دلایل درد گردن

درمان گردن درد

 

درد گردن، از جمله رایج ترین مشکلاتی است که مردم در مواقع مختلف از آن رنج می برند و به دنبال راه های درمانی آن هستند. مطمئنا برای درمان گردن درد و رفع تمام عوارض آن، باید ابتدا دلیل این عارضه را شناسایی کنید و در مورد روش های درمان آن اطلاعاتی بدست بیاورید. در نهایت اگر توانایی درمان گردن درد به صورت خانگی با روش های ساده را نداشتید، بهتر است نزد یک دکتر متخصص در این زمینه مراجعه کنید. دکتر زمانی متخصص مغز و اعصاب، گزینه ای مناسب و معتمد برای افرادی است که از درد گردن رنج می برند.

 

در مطلب فوق، قصد داریم مهم ترین دلایل بروز گردن درد را برای شما شرح دهیم تا با آگاهی از علت آن نسبت به درمان درد خود اقدام کنید؛ بنابراین در ادامه این متن، همراه ما باشید.

 

دلایل گردن درد

احساس درد در ناحیه گردن، می تواند دلایل و علل متنوعی داشته باشد و کاملا به ناحیه درد وابسته است. به همین دلیل توصیه می کنیم با آگاهی پیدا کردن از دلایل درد گردن و شناسایی ناحیه بروز آن، اتفاقاتی که ممکن است موجب تشدید این درد شده باشند را تشخیص دهید. از جمله رایج ترین علت های درد گردن می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

 

فرسایش مفاصل گردن 

تمامی مفاصل بدن انسان طی گذشت زمان و اصطکاک بیش از حد، فرسوده شده و مشکلات بسیار زیادی را برای فیزیک فرد به وجود می آورند؛ بنابراین بهتر است از گیاهان دارویی مفید برای مفاصل استفاده کنید. بعد از مصرف گیاهان دارویی مخصوص به مدت مشخص، در صورت عدم بهبود درد گردن، به مطب دکتر بابک زمانی مراجعه کنید.

 

نحوه ی درمان دردهای گردن,راه های درمان دردهای گردن,دلایل گردن درد

رایج ترین دلیل گردن درد

 

مغز و اعصاب

مهم ترین و رایج ترین دلیل درد گردن در بین افراد مختلف، وجود اختلال در مغز و اعصاب آن ها است که موجب بروز درد شدید گردن می شود. با توجه به احتمال بروز مشکلات بیشتر و وخیم تر در نتیجه این اتفاق، بهتر است به مطب متخصص بیماری های مغز و اعصاب مراجعه کنید؛ چرا که این عارضه با استفاده از گیاهان دارویی ساده درمان نمی شود و نیازمند دوره درمانی تخصصی تحت نظر دکتر مغز و اعصاب است. در حال حاضر دکتر بابک زمانی گزینه ایده آلی برای افراد دارای اختلال در مغز و اعصاب شمرده می شود.

 

آسیب فیزیکی

دلیل دیگری که می تواند موجب بروز درد در گردن افراد شود، آسیب فیزیکی است. در صورتی که فرد نا خود آگاه یا حتی آگاه با گردن خود به یک جسم مستحکم برخورد کند، احتمال بروز درد شدید از ناحیه گردن و کمر وجود دارد؛ چرا که مفصل گردن حساسیت بالایی داشته و هر ضربه محکم و یا آرامی می تواند موجب بروز مشکلاتی در ناحیه گردن شود. به همین دلیل شما باید با توجه به ضربه ای که به گردن خود وارد کرده اید، تصمیم بگیرید که آیا نیاز به مراجعه نزد پزشک وجود دارد یا خیر.

 

بیماری شدید

در نهایت، نوبت به معرفی آخرین دلیل رایج درد گردن می رسد. در صورتی که شما از بیماری های وخیم نظیر سرطان رنج می برید، گردن درد یک عارضه عادی در بین عوارض سرطان است. البته توجه داشته باشید که گردن درد به هیچ وجه نشانه سرطان نیست و شرح این گزینه تنها برای ایجاد آگاهی در افراد است؛ بنابراین لازم نیست به خاطر گردن درد خودتان، نگران بیماری های وخیم باشید.

 

نحوه درمان گردن درد

حالا که با دلایل رایج و شناخته شده گردن درد آشنا شدید، مسلما به دنبال روش های تخصصی و خانگی برای درمان آن خواهید بود. چنانچه درد گردن شما با این روش ها درمان شد، دیگر هیچ جای نگرانی وجود ندارد و می توانید خیال خودتان را راحت کنید؛ اما اگر در طولانی مدت هیچ تاثیری احساس نکردید و حتی درد گردن شما افزایش یافت، بهتر است هر چه سریع تر به مطب دکتر بابک زمانی مغز و اعصاب مراجعه کنید. در ادامه، روش های بهبود درد گردن برایتان شرح داده می شود:

 

یخ یا کیسه آب گرم

مطب دکتر بابک زمانی,بهترین راه های درمان گردن درد, راهکارهایی برای درمان درد گردن

درمان گردن درد با قرار دادن کیسه آب گرم و یخ

 

همان طور که برای بهبود درد عمده اعضای بدن از یخ یا کیسه آب گرم استفاده می شود، شما می توانید به صورت موقت درد گردن خود را با این وسایل کاهش دهید. در صورتی که دلیل درد گردن شما ضربه فیزیکی است، استفاده از یخ می تواند موثر باشد؛ در غیر این صورت، بهتر است از کیسه آب گرم استفاده کنید.

 

حرکات ورزشی و کششی

از جمله بهترین اقدامات برای بهبود درد گردن و کمر، حرکات کششی و ورزشی است که به صورت متمرکز موجب تسکین یافتن عضلات و مفاصل گردن شما می شوند. پیشنهاد میکنیم نحوه انجام این حرکات را از اینترنت یاد بگیرید و به صورت روزانه آن ها را انجام دهید. توجه کنید که اگر این حرکات اصولی و صحیح نباشند، ممکن است موجب افزایش درد و بدتر شدن وضعیت مفاصل شما شوند.

 

ماساژ 

آخرین روش درمان درد گردن به صورت خانگی، ماساژ است. اگر کوفتگی عضلات، ضرب دیدگی استخوان و مفصل دلیل درد گردن شما هستند، ماساژ و انجام حرکات کششی بهترین روش های درمان است که می توانیم به شما پیشنهاد کنیم. توجه داشته باشید که ماساژور شما نباید به گردن و کمر شما بیش از حد فشار و زور وارد کند.

 

حالا که از دلایل درد گردن و روش های درمان آن آگاهی پیدا کردید، بهتر است شناختی مختصر از دکتر زمانی داشته باشید. در صورتی که درد گردن شما به دلیل اختلال در مغز و اعصاب شما بود، با مراجعه به مطب دکتر بابک زمانی می توانید این مشکل را به بهترین و اصولی ترین شکل از بین ببرید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024