قیمت های عجیب ایمپلنت دندان در تهران {سال 1401}



ایمپلنت,قیمت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت

 

در قیمت ایمپلنت در تهران عوامل بسیاری دخیل هستند. اگر قصد انجام این مدل از کاشت دندان را داشته باشیم باید تفاوت های آن و دلیل قیمت گذاری را به شکل کامل بدانیم. در این مطلب قصد داریم همین موضوع را با ذره بین و دقت بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر قصد کسب اطلاعات درباره این موضوع را دارید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت شامل تجهیزاتی است که جایگزین دندان طبیعی ما خواهد شد. به هر دلیلی ممکن است دندان های طبیعی دیگر قابلیت استفاده را نداشته باشند. در اینجا ایمپلنت وارد میدان می شود. جنس این کاشت دندان معمولا از تیتانیوم است اما برخی شرکت ها با تکنولوژی خاص خود از جنس های دیگر نیز بهره می برند. متریال تاثیر زیادی بر روی قیمت ایمپلنت در تهران و به شکلی هر جای دیگر در جهان خواهد گذاشت. در زمینه کاشت ما با انواع مختلفی طرف هستیم. برخی از مدل ها ممکن است برای ما مناسب تر باشند. در ادامه این موضوع را بررسی می کنیم. 

 

انواع ایمپلنت

ایمپلنت,قیمت ایمپلنت,انواع ایمپلنت

انواع ایمپلنت

 

همانطور که گفته شد کاشت دندان انواع مختلفی دارد. قیمت ایمپلنت دندان در تهران بسته به نوع کاشت می تواند تفاوت قابل توجه داشته باشد اما نکته اینجاست که شما در انتخاب نوع، باید نیاز خود را بسنجید نه بازه قیمت. 

 

معمولی

ایمپلنت معمولی دقیقا همان شکل متداول و مرسوم ایمپلنت است که بسیار هم مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش ابتدا پایه به وسیله جراحی در استخوان فک جای گذاری خواهد شد. سپس فک در اطراف این پایه شروع به ساخت استخوان جدید خواهد کرد. زمانی که استخوان های جدید استحکام کافی را بدست بیاورند مرحله دوم کار آغاز می شود و در نهایت تاج دندان بر روی پایه قرار خواهد گرفت. قیمت ایمپلنت معمولی بیشتر تحت تاثیر اجرا و متریالی است که مورد استفاده قرار گرفته است. هر چقدر که متریال و برند بهتر باشند ما باید هزینه بیشتری برای این مورد متحمل شویم. این گزینه مناسب افرادی که تنها یکی یا دو تا از دندان های خود را از دست داده اند به دنبال جایگزین کردن آنها هستند.

 

فوری و یک روزه

از لحاظ فرایند کار ایمپلنت فوری بسیار سریع تر از مورد اول روند درمانی را طی خواهد کرد. اما نکته اینجاست که این نوع خاص از کاشت را در هر جایی نمی شود استفاده کرد. کاشت فوری تنها مناسب دندان های جلویی است و برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت ایمپلنت در تهران چه معمولی و چه فوری تا حد زیادی به متریال وابسته است. گاهی ممکن است قیمت یک کاشت فوری با کیفیت از کاشت معمولی هم بیشتر بشود. در مجموع برای این دو گزینه بهتر است تقریبا به یک میزان بودجه برآورد کنید.

 

کامل

یکی دیگر از انواع جذاب کاشت دندان، ایمپلنت کامل است. قیمت ایمپلنت در تهران در 1401 بازه ای 5 الی 20 میلیون داشت درحالی که برای انجام کاشت کامل شما باید حداقل 80 و حداکثر 300 میلیون تومان بودجه در نظر بگیرید. برای کاشت کامل ابتدا باید تمام دندان های طبیعی از دهان خارج شوند. سپس با استفاده 4 یا 5 پایه ما زیرساخت کار را به وجود خواهیم آورد. این مقدار برای یک تاج دندان کامل در نیمه فک مناسب است و مشکلی پیش نخواهد آورد. انجام این جراحی در نیمه پایینی فک کار ساده تری است چون در این ناحیه اعصاب کمتر و ضعیف تر هستند. این مورد نیز یکی از انواعی است که می توانید برای اجرا به آن فکر کنید.

 

تاثیر برند های مختلف در قیمت ایمپلنت در تهران

ایمپلنت,قیمت ایمپلنت,ایمپلنت چیست

ایمپلنت چیست

 

بر اساس یافته های ما بیشترین تاثیر بر روی قیمت ایمپلنت در تهران را برند می گذارد. البته که تقریبا در همه محصولات این مورد دخیل است. در ادامه برند های مختلف صنعت تجهیزات پزشکی را به تفکیک کشور بررسی می کنیم تا شما هم با آنها آشنا شوید.

 

کره ای

برند های کره ای ارزان‌ترین گزینه بازار هستند. آنها از متریال ارزان قیمت استفاده می کنند و تکنولوژی پیچیده ای نیز در ساخت ندارند. گارانتی محصولات این شرکت ها از 5 سال بیشتر نمی رود و یک گزینه مقرون به صرفه هستند. کره ای ها بر اساس استاندارد خاصی درجه بندی می شود. یعنی شما هم می توانید ایمپلنت درجه یک کره را تهیه کنید و هم ایمپلنت درجه سه را. قیمت ایمپلنت دندان کره ای در هر سه درجه تفاوت چشمگیری ندارد اما به لحاظ کیفی شاهد تفاوت هستیم. پس اگر میزان هزینه ایمپلنت دندان در تهران را با بودجه پایینی در نظر گرفته اید این مورد مخصوص شماست.

 

امریکایی

برند های امریکایی سطح متوسطی به لحاظ قیمتی و کیفی دارند. قیمت ایمپلنت در تهران در 1401 با یک برند امریکایی گزینه ای کاملا متوسط به شمار می رود. البته بعضی از محصولات این کشور سعی کردند که مقرون به صرفه تر باشند و خودشان را به محصولات کره ای نزدیک کنند. از طرفی برخی هم کیفیت بسیار بالایی دارند شبیه به محصولات با کیفیت سوئیسی هستند. در بین این برند ها اگر به دنبال یک مورد هستید که نه سیخ قیمت بسوزد و نه کباب کیفیت، برند آمریکایی یک انتخاب مفید و کاربردی است.

 

سوئیسی

سوئیسی ها در تولید تجهیزات پزشکی مربوط به دندان مصنوعی ید طولایی دارند. اشترومن معروف ترین برند سوئیسی است که در ایران هم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه ایمپلنت دندان در تهران اگر سوئیسی باشد به بودجه بالایی نسبت به دیگر مورد ها نیازمند است. البته که به لحاظ کیفی واقعا هیچ موردی جز برند های دیگر اروپایی توان رقابت با این برند را ندارند. برای ایمپلنت کامل بهتر است از محصولات سوئیسی استفاده کنید چراکه به علت کیفیت بالای خود خیالتان را با گارانتی مادام العمر راحت خواهد کرد. در این نوع برند ها نیز تیتانیوم خالص متریال مرسوم برای استفاده است. 

 

اروپایی

قیمت ایمپلنت اروپایی اگر در ایران بخواهد اجرا شود سر به فلک می کشد. حتما الان از خود سؤال می کنید مگر سوئیس جزو اروپا نیست؟! منظور از برند های اروپایی در این صنعت محصولات ساخت کشور آلمان و فرانسه است که بالاترین کیفیت ممکن را دارند. این محصولات به دلیل قیمت بالای خود در ایران اصلا مرسوم نیستند و نمی شود به راحتی آنها را پیدا کرد. اگر هم پیدا شوند باید اصالت آنها را به دقت مورد بررسی قرار داد.

 

سخن آخر

قیمت ایمپلنت دندان؛ یکی از رایج‌ترین سوالات افراد در دندان‌پزشکی است. با پیشرفت روش‌های مراقبت از دندان بسیاری از افراد به‌جای روش‌هایی مانند پروتز از ایمپلنت یا کاشت دندان استفاده می‌کنند. در این روش پایه‌های فلزی و پیچی شکل جایگزین ریشه اصلی دندان می‌شوند. افرادی که در اثر ضربه، پوسیدگی دندان یا هر علت دیگری دندان خود را ازدست‌داده‌اند، می‌توانند با این روش زیبایی خود را بازگردانند. اما یکی از مسائل مهم در این زمینه هزینه ایمپلنت دندان است.

 

قیمت ایمپلنت در تهران به عوامل بسیاری بستگی دارد که هر یک را کامل بررسی کردیم. برای براورد هزینه خود از بحث اجرا قافل نشوید و حتما یک متخصص کارکشته برای انجام این جراحی سنگین و مهم انتخاب کنید. ممنونیم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.

 

منبع : دکترتو

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024