کدام وسایل در روزهای کرونایی آلوده هستند؟



اخبار,اخبارپزشکی,ویروس کرونا
کرونا ویروس جدید؛ ویروس اسرار آمیزی که این ایام دنیا را بخود سرگرم کرده است. کارشناسان معتقد هستند که این ویروس تنفسی از روش تنفس، لمس سطوح آلوده به وسیله دست ها و بعد از آن تماس دست با بینی، چشم یا دهان (Mouth) منتقل شده و سرعت انتشار بالایی هم دارد.

به گزارش ایسنا، تا به حال حدود ۱۰۵ هزار نفر در سرتاسر جهان به بیماری کووید- ۱۹ مبتلا شده و حدود ۳۵۰۰ نفر هم به علت ابتلا به این بیماری جان باخته اند. اگرچه که هنوز داده های دانشمندان در مورد این ویروس کامل نیست و راه درمان قطعی هم برای آن کشف نشده، ولیکن بارها و بارها تأکید شده که با رعایت اصول بهداشتی مثل شست وشوی مداوم دست ها، خودداری از دست دادن ، روبوسی و در آغوش کشیدن دیگران و حفظ فاصله یک متری با دیگر افراد میتوان از انتقال کرونا (corona) ویروس جدید جلوگیری کرد.

 

در عین حال سفارش می شود که افراد حتماً سطوحی را که با آن ارتباط دارند، ضدعفونی کنند؛ چراکه این ویروس میتواند بر روی سطوح تا ساعت ها زنده بماند.

 

ممکن است فکر کنید که صرفا سطوحی در معرض کرونایی شدن هستند که در خارج از خانه با آنها سروکار دارید؛ این درحالیست که بعضی وسایل شخصی شما نه تنها از شَر کروناویروس (Coronaviruses) در امان نیستند، بلکه میتوانند بیش از سطوح دیگر شما را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهند.

 

براین اساس لازم است که کثیف ترین وسایل شخصی تان را بشناسید که حاوی تلفن همراه و هندزفری، کلید و سوییچ اتومبیل، کیف، کیف پول و کارت های بانکی، ساعت مچی و زیورآلاتی مانند انگشتر و دستبند و فندک و پاکت سیگار (cigarette) است.

 

بنابر اعلام ستاد مبارزه با کرونا در کلان شهر تهران، بدین ترتیب باید روزانه چندین بار این وسیله ها را ضدعفونی کنیم. در عین حال به هیچ وجه از وسایل شخصی دیگران نیز استفاده نکنید.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------