زاویه سازی صورت با ژل: بهترین راه حل برای حجم دادن به صورت



مراحل زاویه سازی صورت با ژل, زاویه سازی صورت با چربی, ماندگاری زاویه سازی صورت با ژل

نحوه زاویه سازی صورت با ژل

 

زاویه سازی و فرم دهی صورت با تزریق ژل 

زاویه سازی صورت با ژل معمولا در قسمت چانه و گوشه فک انجام می شود تا زوایای صورت حالت واضح تری به خود بگیرند. 

یکی از اثرات منفی رسانه های تصویری و شبکه های اجتماعی روی اعتماد به نفس افراد این است که هر روز افرادی را مشاهده می کنند که با انواع فیلترها یا دست بردن در ظاهر خود با روش های مختلف سعی در زیباتر جلوه دادن خودشان دارند. 

 

رقابت در زمینه زیبایی به قدری زیاد شده است که روشهای بسیار متنوعی برای تغییر چهره بوجود آمده است، یکی از روش های پرطرفدار برای زیبایی چهره، زاویه سازی صورت است. زاویه سازی صورت اغلب با دو روش تزریق چربی و تزریق ژل انجام می شود.

زاویه سازی صورت با ژل یک روش برگشت پذیر است ، یعنی اگر از نتیجه کار راضی نباشید میتوانید با تزریق آنزیم، ژل تزریق شده را حل کرده و از بین ببرید.

 

زاویه سازی صورت چیست؟

زاویه سازی صورت یا مدلینگ صورت اصلاح فرم چانه و نمایان کردن گوشه های فک است که در نهایت حالت چهره به صورت V شکل در می آید. البته فرم اولیه صورت و استخوان بندی فک شما تاثیر بسزایی روی نتیجه نهایی خواهد داشت. 

 

ژل ها، فیلرهای مصنوعی هستند که حاوی مواد طبیعی پوست می باشند. به عنوان مثال یکی از عناصر موجود در فیلرها ، کلاژن است که وظیفه استحکام پوست را بر عهده دارد و به طور طبیعی در پوست تولید می شود. عنصر دیگر موجود در اغلب ژل ها اسید هیالورونیک است که وظیفه آبرسانی به پوست را ایفا میکند. 

 

زاویه سازی صورت با ژل روی ناحیه چانه ، فک و آرواره ها انجام می شود. 

بسته به نیاز شما در جلسه اول حدود 3 – 4 سی سی فیلر باید به خط فک و چانه تزریق شود و در صورت نیاز در جلسه ترمیمی  کار متقارن سازی صورت کامل شود. 

بهترین زمان برای ترمیم ژل های تزریقی 6 ماه بعد از جلسه اول است.

قبل از انجام مدلینگ چهره باید از سلامت عمومی خودتان مطمئن باشید.

 

مناسب ترین گزینه ها برای مدلینگ صورت عبارتند از: 

◊ افرادی که فک پهن و عریض دارند.

◊ افرادی که فک مربعی دارند.

◊ افرادی که چانه دایره ای دارند.

◊ افرادی که زاویه ای در خط فک ندارند.

◊ افرادی که گونه های چاق یا لاغر دارند.

 

زاویه سازی صورت با ژل, تزریق ژل زاویه فک, زاویه سازی صورت با تزریق ژل

افراد مناسب زاویه سازی صورت با ژل

 

زاویه سازی فک برای چه افرادی مناسب نیست

افرادی که سلامت عمومی نداشته باشند 

چاقی یا لاغری بیش از حد

افتادگی پوست

فک بسیار کوچک و پایین

صورت گرد و چاق

بینی بزرگ

گونه بسیار کوچک

عقب رفتگی چانه

چاقی گردن

پهن تر بودن نیمه پایینی صورت نسبت به نیمه بالایی 

 

زاویه سازی صورت با ژل

یکی از روش های انجام مدلینگ صورت ، استفاده از ژل است. برای تزریق ژل به صورت مهارت پزشک و استفاده از مواد اصل وبا کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد و کوچکترین خطا میتواند زیبایی صورت شما را برای همیشه از بین ببرد.

برای انجام مدلینگ چهره با ژل باید یک جلسه مشاوره بروید تا صلاحیت و سلامت شما تایید شود.

 

مراحل زاویه سازی صورت با ژل عبارتند از :

- پوست صورت استریل شده و ناحیه فک به صورت موضعی بی حس می شود. 

- با سرنگ های مخلوط و بسیار ظرف ، فیلر به چانه تزریق می شود. 

- برای این که فرم چهره حالت V پیدا کند ، بخشی از فک باید حالت برجسته تر داشته باشد. 

- نتیجه نهایی کار کاملا به مهارت و تجربه متخصص بستگی دارد ، تا تقارن چهره حفظ شود و زاویه سازی به بهترین شکل ممکن دیده شود. 

- بعد از اتمام کار از کمپرس یخ در محل تزریق استفاده می شود تا التهاب و کبودی کمتر شود.

 

 زاویه سازی صورت با ژل بهتره یا چربی, زاویه سازی صورت با ژل, تزریق ژل زاویه فک

تفاوت زاویه سازی صورت با ژل و چربی

 

تفاوت زاویه سازی صورت با ژل و زاویه سازی صورت با چربی

برای زاویه سازی با ژل ، از ژل تولید شده توسط برندهای مختلف استفاده می شود ولی برای زاویه سازی با چربی در ابتدا باید چربی از بدن خود فرد استخراج شود سپس تصفیه شده و با سرنگ به صورت تزریق شود.

 

ماندگاری زاویه سازی صورت با ژل بیشتر از چربی است و حالتی طبیعی تر دارد.

از آنجا که چربی جزئی از بافت طبیعی بدن است در صورتی که رژیم بگیرید یا فعالیت ورزشی زیادی داشته باشید که منجر به افزایش متابولیسم بدن شود احتمال تجزیه شدن سریعتر چربی های تزریق شده به صورت بالا می رود.

 

برای زاویه سازی صورت با ژل باید چندین بار عمل تزریق تکرار شود در حالی که برای تزریق چربی در نهایت 2 بار تزریق کافی است و نتیجه کار دائمی می شود. 

ژل های هیالورونیک اسیدی را میتوان با تزریق هیالورونید تجزیه کنید و فرم صورت را به حالت اول بازگردانید. ژل های کلسیم هیدروکسی آپاتیت ، آنزیم تجزیه کننده ندارند ولی به مرور جذب پوست میشوند و صورت به حالت اولیه بازمیگردد. بنابراین تزریق ژل یک درمان موقتی است و اگر از نتیجه راضی نباشید اتفاق بغرنجی رخ نداده است ولی تزریق چربی به صورت روشی دائمی است.

 

از آنجا که بخشی از چربی تزریق شده به صورت ، جذب می شود ، برای تزریق چربی به صورت باید دوز بیشتری تزریق شود. 

از آنجا که برای تزریق چربی به صورت ، متخصص باید از چربی های بدن خود شما استفاده کنید ، تا حدودی به لاغری شما کمک میکند. 

 

از آنجا که زاویه سازی صورت با چربی نیاز به استخراج چربی از بدن و آماده سازی دارد ، باید هزینه بیشتری نسبت  به تزریق ژل پرداخت نمایید مگر در مواردی که نیاز به درمان در ناحیه وسیعی از صورت داشته باشید که در این صورت تزریق چربی به صرفه تر خواهد شد. 

تزریق چربی معمولا زمانی استفاده می شود که نیاز به استفاده از مقدار زیادی ژل باشد ، ار برای زاویه سازی در حد 2 سی ی ژل در هر طرف کافی باشد ، ارزش ندارد که دردسرهای لیپوساکشن و دوره نقاهت بعدش را طی کنید.

 

ژل های هیالورونیک اسید حالت ژلاتینی دارد و ژلهای کلیسم هیدروکسی آپاتیت حالت نیمه جامد دارند و بهتر میتوان بعد از تزریق آنها را فرم دارد ولی قوام چربی نرم تر از ژل ها است و حالی شبیه کره یا روغن جامد دارد و با مشکل انعطاف پذیری و به اصطلاح چکش خوار بودن بعد از تزریق روبرو می شوید.

 

چربی بافت زنده است و برای زنده ماندن نیاز به خونرسانی دارد بنابراین باید به صورت پراکنده تزریق شود و نمیتوان مانند ژل مقدار زیادی چربی را در یک ناحیه تزریق نماییم و تزریق مقدار زیادی چربی در یک نقطه متمرکز خطر نکروز شدن و مرگ سلولهای چربی را به دنبال دارد ولی میتوان مقدار زیادی ژل را در یک ناحیه خاص بدون نگرانی تزریق کرد. 

 

اگر میخواهید زاویه خط و فک شا دقیقا مشابه الگویی خاص باشد ، تزریق ژل برای شما مناسب تر و کاملا قابل پیش بینی است ولی در مورد تزریق چربی نتایج به سختی قابل پیش بینی است بنابراین معمولا متخصصین سعی میکنند تزریق چربی را در سه جلسه با فاصله چند ماه انجام دهند تا بتوانند روند تغییرات را بهتر پیش بینی کنند. 

 

زاویه سازی صورت با ژل بهتره یا چربی, زاویه سازی صورت با ژل, تزریق ژل زاویه فک

ماندگاری زاویه سازی صورت با ژل

 

ماندگاری زاویه سازی صورت با ژل 

از آنجایی که چانه محلی از صورت است که عضلات متحرک ندارد بنابراین تزریق ژل به چانه ماندگاری بالاتری نسبت به سایر قسمتهای صورت دارد.

در صورتی که از ژل های اصل استفاده شود ، تزریق به گونه ای باشد که آسیبی به بافت صورت وارد نگردد و در صورت وجود اسید هیالورونیک در ژل با نوشیدن آب کافی مانع از جذب سریع ژل شوید ، ماندگاری زاویه سازی صورت با ژل حدود 3 سال دوام خواهد داشت. 

 

فیلر مناسب برای زاویه سازی فک

بهترین فیلرهای برای زاویه سازی صورت ، ژل های هیالورونیک اسید هستند. هیالورونیک اسید ماده ای است که به طور طبیعی در بافت همبند پوست وجود دارد و تا 1000 برابر وزن خود ، آب جذب میکند و به پوست  حجم می دهد و سلولهای پوست را آبرسانی میکند. 

ژل ژوویدرم ولوما Juvéderm Voluma تنها فیلری است که برای تزریق چانه تاییدیه FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) دارد. ماندگاری این ژل حدود 2 سال است و در این مدت هیالورونیک اسید آن به مرور جذب پوست می شود.

 

ژل رستیلین Restylane و بلوترو Belotero و سایر ژل های هیالورونیک اسید برندهای دیگر هم برای زاویه سازی فک  استفاده می شود که هزینه کمتری دارند ولی ماندگاری و قوام آن ها نسبت به ولوما کمتر است. 

 

ژل های هیالورونیک اسید انعطاف پذیر دارند و برای برجسته کردن لب ها مناسب ترند ولی برای نواحی فک و چانه که حالت استخوانی دارند برخی متخصصان ترجیح میدهد از ژل ها کلسیم هیدروکسی استفاده کنند که نسبت به هیالورونیک اسید  قوام بیشتری دارد . این ماده به طور طبیعی در استخوان ها موجود است و به صورت محکم  در جای خود باقی مانده و ظاهری استخوانی روی چانه و فک ایجاد می کنند.

 

ژل رادیسه Radiesse یکی از انواع ژلهای کلسیم هیدروکسی است  که حالت نیمه جامد دارد و ظاهری استخوانی روی فک و چانه ایجاد میکند که به مرور جذب پوست می شودد و ماندگاری آن حدود 1 سال است. 

 

از آنجا که احتمال ایجاد عوارض جانبی ژل هیدروکسی آپاتیت حدود 3 درصد است ، اغلب متخصصین ترجیح میدهند از آن استفاده نکنند.

 

یکی از راهکارهایی که برخی از متخصصین استفاده میکنند این استکه ژل کلسیم هیدروکسی آپاتیت را در عمق پوست روی استخوان تزریق میکنند و سپس یک لایه ژل هیالورونیک اسیدی به صورت سطحی تر در پوست تزریق میکنند تا برجستگی  پوست واضح تر شود. 

 

برخی از افراد به دلیل دائمی بودن سیلیکون تصمیم می گیرند که برای زاویه سازی فک و چانه از سیلیکون به جای ژل استفاده کنند ، از آنجا که تزریق سیلیکون به پوست میتواند با عوارض جانبی شدید همراه باشد و خارج کردن آن از پوست کار بسیار دشواری است ، این روش قابل تایید سازمان FDA نیست. 

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------