آمادگی برای اوج‌گیری کرونا در اروپا با انتشار اُمیکرون/ افزایش بی سابقه ابتلا به کووید ۱۹ در روسیه



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه به کشورهای این منطقه هشدار دارد که آماده «اوج‌گیری عمده» موارد کووید-۱۹ با انتشار اُمیکرون باشند و استفاده گسترده از دوزهای یادآور واکسن‌ها را برای حفاظت توصیه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هانس کلوگ، رئیس منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری در وین گفت سویه‌ی جدید اُمیکرون از هنگام شناسایی‌اش در اواخر ماه نوامبر (اوائل آذر) به دست کم ۲۸ کشور از ۵۳ کشور در منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت رسیده و از هم اکنون به سویه‌ی غالب در چندین کشور از جمله دانمارک، پرتغال و انگلیس بدل شده است.

 

منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت شامل روسیه و سایر جمهوری اتحاد شوروی سابق و نیز ترکیه می‌شود.

 

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که این منطقه در هفته‌های اخیر بالاترین شمار موارد کووید-۱۹ به نسبت به اندازه جمعیت را در مقایسه با سایر مناطق جهان داشته است. مقامات سازمان جهانی بهداشت حتی پیش از این شیوع سویه‌ی اًمیکرون درباره وقوع ۷۰۰۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا هشدار داده بودند.

 

گرچه مقر مرکزی سازمان جهانی بهداشت در ژنو توصیه کرده است دوزهای واکسن یادآور برای آسیب‌پذیرترین افراد نگه‌داشته شود، کلوگ بر تزریق دوزهای یادآور واکسن تاکید کرد.

 

او گفت:‌ «تزریق دوز یادآور مهمترین شیوه منفرد دفاعی در مقابل اُمیکرون است.»

 

کلوگ گفت تا به حال، ۸۹ درصد موارد اولیه اُمیکرون در اروپا با علائم شایع کووید-۱۹ یعنی سرفه، گلودرد و تب همراه بوده‌اند. او افزود اغلب موارد گزارش‌شده عفونت اُمیکرون در اروپا در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ زندگی‌شان بوده‌اند و این سویه در ابتدا در شهرها در گردهمایی اجتماعی و محل‌های کار انتشار یافته است.

 

او گفت: «حجم کلی عفونت‌های جدید کووید-۱۹ ممکن است به شمار بیشتر بستری شدن و اختلال گسترده نظام‌های بهداشتی و سایر سرویس‌های ضروری منجر شود.»

 

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه اعلام کرد که سویه‌ی اُمیکرون سریع‌تر از سویه‌ی دلتا در حال انتشار است و باعث عفونت در افرادی که قبلا واکسینه شده‌اند یا از کرونا بهبود یافته‌اند، هم می‌شود.

 

 مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند «غیرمعقولانه» است که بر اساس شواهد اولیه نتیجه‌گیری کنیم که سویه‌ی اُمیکرون بیماری خفیف‌تری نسبت به سویه‌های پیشین ایجاد می‌کند.

 

 

 افزایش بی سابقه شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ در روسیه

بر اساس آمار رسمی روسیه، شمار شهروندان مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز منتهی به چهارشنبه تا بیش از ۲۵ هزار تن افزایش یافته که از هنگام آغاز همه گیری این ویروس در این کشور تاکنون بی سابقه گزارش شده است.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش خبرگزاری تاس؛ مرکز مبارزه با بحران ویروس کرونا اعلام کرد: شمار مبتلایان روسیه در این دوره زمانی به ۲۵ هزار و ۲۶۴ تن رسیده که نشان از افزایش ۲۵ درصدی دارد و در مجموع از ۱۰ میلیون تن فراتر رفته است.  

 

شمار مرگ و میر بیماران دچار ویروس کرونا در روسیه نیز در این دوره نزدیک به یک هزار تن بوده که در مجموع به ۳۰۰ هزار و ۲۶۹ تن رسیده و شمار بیماران تحت درمان نزدیک به ۹۰۰ هزار تن برآورد شده است.

 

الکساندر گینزبورک رئیس سازمان ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) دوشنبه هفته جاری در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ اعلام کرد: همه گیری کرونا در روسیه زمانی به پایان می رسد که بین ۷۰-۷۵ درصد مردم روسیه، پادتن لازم را در بدن خود برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند. در صورتی که در طول دوره ۶ ماهه بتوانیم واکسن لازم برای واکسن زدن به همه مردم روسیه را تامین کنیم، به این هدف دست خواهیم یافت.  

 

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون کرونا را آغاز کرد و در زمان حاضر پنج واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور به کار گرفته می شود.

 

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۶۳ میلیون و ۸۰۷هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود  ۷۱ میلیون و ۸۵۸ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. مسئولان روسیه از روند کند واکسیناسیون در این کشور ناراضی هستند و تبلیغات مخالفان واکسیناسیون را عامل مهمی برای این وضعیت می دانند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وضعیت همه گیری ویروس کرونا در روسیه را بحرانی خواند و روز جمعه در نشست شورای صاحبان صنایع و کارفرمایان روسیه گفت: شمار افراد مبتلا به بیماری کرونا کاهش یافته اما آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری افزایش یافته است.  

 

رئیس جمهوری روسیه بر لزوم همکاری بیشتر کشورش با سازمان جهانی بهداشت و توجه به توصیه های بهداشتی این سازمان تاکید کرد و از مردم این کشور نیز خواست تا در ایام تعطیلات سال نوی میلادی به توصیه های بهداشتی در مورد پیشگیری از کرونا توجه کرده و دستورالعمل ها در این مورد را رعایت کنند.

 

تاکنون در روسیه ۱۰میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۹۸ هزار و ۲۰۰ نفر هم بر اثر این بیماری جان سپرده اند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------