اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

مخاط بدن انسان «معدن طلای درمانی» است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت که اجازه دهید که سوریه و اسد از کُردها حمایت کرده و با ترکیه برای سرزمین خود بجنگند.

به گزارش آنا، یک مطالعه جدید در دانشگاه MIT نشان می‌دهد، ترکیباتی که حاوی مقادیر زیادی از تک‌قندی‌ها بوده و با پیوندهای قندی به هم متصل شده‌اند در مخاط وجود داشته و مسئول اغلب این میکروب‌ها هستند. مخاط معدن طلای درمانی است و توانایی تنظیم رفتار میکروب‌ها و تنظیم هویت خود را دارد.

 

بیش از ۲۰۰ مترمربع بدن انسان ازجمله دستگاه گوارش، ریه‌ها و مجاری ادراری با مخاط پوشانده شده‌اند. در سال‌های اخیر محققان شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌‌دهد مخاط تنها یک مانع فیزیکی نیست تا باکتری‌ها و ویروس‌ها را به دام بیندازد بلکه می‌تواند عوامل تولید بیماری‌ها را خلع سلاح کرده و از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

 

یک مطالعه جدید در دانشگاه MIT نشان می‌دهد، ترکیباتی که حاوی مقادیر زیادی از تک‌قندی‌ها بوده و با پیوندهای قندی به هم متصل شده‌اند در مخاط وجود داشته و مسئول اغلب این میکروب‌ها هستند. مخاط معدن طلای درمانی است و توانایی تنظیم رفتار میکروب‌ها و تنظیم هویت خود را دارد.

 

محققان این دانشگاه در آزمایشگاه نشان دادند که گلیکان‌ها می‌توانند رفتار سایر میکروب‌ها را نیز تنظیم کنند. بر این اساس دانشمندان معتقدند یک فرد ​​هرروز چندین لیتر مخاط تولید می‌کند که تا همین اواخر تصور می‌شد این مخاط در درجه اول به‌عنوان روان‌کننده موانع فیزیکی عمل می‌کند. بااین‌حال محققان نشان داده‌اند که مخاط می‌تواند در رفتار باکتری‌ها دخالت کند و از اتصال میکروب‌ها به سطوح و برقراری ارتباط با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

 

این مولکول‌های قند، نوعی الیگوساکارید، به پروتئین‌هایی بنام موکین‌ها، بلوک‌های ساختاری ژل تشکیل‌دهنده مخاط، وصل می‌شوند تا یک ساختار شبیه بطری ایجاد کنند.

 

محققان گلیکان‌ها را جدا کرده و آن‌ها را در معرض سودوموناس آئروژینوزا قراردادند. با توجه به قرار گرفتن در معرض گلیکا‌ن‌های مخاطی، باکتری‌ها تغییراتی گسترده‌ای در رفتار ایجاد کردند که باعث می‌شود آن‌ها برای میزبان کمتری مضر باشند. به‌عنوان‌مثال، آن‌ها دیگر سموم تولید نمی‌کنند بلکه به سلول‌های میزبان متصل شده یا کشته می‌‌شوند.

 

این تحقیق ضدعفونی‌کننده میکروب نتایج قدرتمندی در توانایی این باکتری در ایجاد عفونت داشت. محققان نشان دادند كه درمان زخم‌های سوختگی آلوده به سودوموناس با مخاط و گلیكین‌های مخاطین باعث افزایش تکثیر باكتری‌ها می‌شود و این نشانگر پتانسیل درمانی این عوامل خنثی‌کننده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------