جوانسازی پوست فقط در 28 روز !؟



کلاژن سازی پوست صورت در خانه, کلاژن سازی پوست در خانه, سریع ترین راه جوانسازی پوست

کلاژن سازی پوست در خانه

 

سریع ترین راه جوانسازی پوست

زیبایی و جوانی از نعماتی است که خداوند به ما عطا کرده و باید برای نگهداری آن کوشش کنیم. کسانی که به چهره خود اهمیت می‌دهند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. بد نیست شما نیز بیشتر قدر زیبایی خود را بدانید و برای حفظ آن تلاش کنید. در این مقاله با آوردن نکاتی شما را با راه حل های زیبایی آشنا می‌کنیم تا بیشتر از جوانی خود لذت ببرید. با ما همراه باشید.

در طول چهار هفته بیشتر به زیبایی خود اهمیت دهید تا پس از تمام شدن این دوران تغییرات ظاهری مثبتی را در چهره خود ببینید.

 

هفته اول: کلاژن سازی پوست صورت در خانه

شب‌ها زمانی كه به خواب می رويد، فرايند بازسازی پوست شروع مي‌شود؛ در اين هنگام جريان خون پوستي تندتر شده در نتيجه ذخيره اكسيژن پوست بالا می رود و اسيدهاي آمينه پوست وارد عمل شده كلاژن توليد مي‌كنند كه دشمن شماره يك چروك‌هاي پوست است، چنانچه تنها خواب كافي یعنی حدود هشت ساعت داشته باشيد اين اتفاقات مي‌افتد.

 

خوشبختانه به آسانی مي‌توان خوابيد، تنها كافي است پیش از خواب از خواندن داستان‌هاي هیجان آور و پراسترس و گوش دادن به اخبار و خوردن قهوه پرهیز كنيد.

 

بهترين راه رسيدن به آرامش: لباس خواب بپوشید تا آرامش بهتری داشته باشید ، ناراحتی ها و فکرهای خود را تا روز بعد كنار بگذاريد. لپ‌تاپ و تلويزيون را در مسیر دید خود قرار ندهید.

 

بهترين کار: ورزش از جمله ورزشهای صورت جريان خون را به پوست و بدن تقويت نموده در نتيجه اكسيژن بهتر و بيشتر داخل اندام‌هاي حياتي و بافت‌ها می شود، اندورفين‌ها آزاد شده و جايي براي استرس باقي نمي‌ ماند، در اين بین پوست هم بی بهره نمي‌ماند (همچنین فوايد ورزش براي قلب، ريه‌ها، عضلات و خلق و خو هم می باشد).

 

نرمش‌هاي اندام تحتاني، مناسب تقويت جريان خون است چون بزرگ‌ترين عضلات بدن شما را به حرکت مي‌اندازد، مانند بالا رفتن از پله، دوچرخه سواري، كلاغ پر و پرش به جلو. نرمش و ورزش سبب خارج شدن مواد زائد از صورت شما هم مي‌شود، فقط 20 دقيقه نرمش و عرق ريختن پف زير چشم‌ها را به نحو چشمگيري كاهش مي‌دهد ولی به یاد داشته باشيد كه نرمش‌هاي شما حداقل چند ساعت با خواب‌تان فاصله داشته باشد چون هورمون‌هاي خوني كه پس از نرمش ترشح مي‌شوند، نمي‌گذارند راحت و زود به خواب برويد.

 

توصيه: هزارمين علت براي حذف كامل شكر از رژيم غذايي. طبق بررسی های انجام شده شكر با فيبرهاي كلاژني پركننده پوست پيوند خورده، آنها را سفت وسخت كرده و در آخر باعث پیدایش چروك مي‌شود. گفته مي‌شود کاركرد كرم‌هاي زيبايي جديد شكستن اين پيوند كلاژن- شكر است.

 

کلاژن سازی پوست صورت در خانه, کلاژن سازی پوست در خانه,بهترین ماده برای جوان سازی پوست

سریع ترین راه جوانسازی پوست

 

هفته دوم: هر شب پاکسازی کنید

فراموش نکنید در هر سن و سالي كه هستید يا پوست‌تان از هر نوع كه باشد، پاك كردن پوست از آلودگي و دود و البته آرايش‌هاي صورت پیش از خوابیدن، خیلی خیلی مهم است.

برای رسيدن به بهترين نتيجه به جاي صابون، از يك پاك‌كننده ملايم ساده استفاده كنيد. صابون دارای سورفكتانت (مواد شيميايي مولد كف) است كه باعث خشكي و تشديد چروك‌هاي ظريف پوست مي‌گردد.

 

لایه‌برداری را از یاد نبرید: در میانه دهه 20 زندگي، ترمیم سلول‌هاي پوستي از هر 21 روز به هر 30 روز كم مي‌ شود، و با وارد شدن به دهه 40 اين زمان به 40 روز مي‌رسد.

 

براي داشتن پوستي شفاف تر خودتان سلول‌هاي مرده را بردارید؛ با استفاده از يك كرم لايه بردار، پوست شما زودتر خود را بازسازی مي‌كند.

 

رتينوئيدها، نسخه درماني ويتامين A، بهترين ماده براي تسريع سلول‌سازي‌ است كه كلاژن‌سازي‌ را هم سرعت داده و خطوط ظريف صورت را از بین می برد. Renova و Retin-A براي پوست معجزه مي‌كنند.

 

رتينول، از خانواده رتينوئيدها كه بدون نسخه در دسترس قرار دارد، ضد‌چروك و آكنه است ولی هر دوي اين محصولات سبب قرمزي و پوسته پوسته شدن پوست مي‌شود.

 

برای كمتر شدن اين عوارض جانبي، مصرف تنها كمي كرم، به اندازه نخود، روي همه بخشهاي صورت و گردن توصيه مي‌شود.

 

چنانچه مي‌خواهيد ببينيد به اندازه استفاده كرده‌ايد يا خير، يك عدد دستمال كاغذي روي صورت‌تان بگذارید، چنانچه افتاد يعني كافي و به اندازه بوده است ولی چنانچه به‌صورت‌تان چسبيد يعني بيش از اندازه استفاده كرده‌ايد.

 

کلاژن سازی پوست صورت در خانه, کلاژن سازی پوست در خانه,جوانسازی پوست

جوانسازی پوست

 

هفته سوم: از ضدآفتاب استفاده کنید

حتما از ضد‌آفتاب با درجه حفاظتي بالا استفاده كنيد. فراموش نکنید كه هرروز نور آفتاب مسئول بيشتر از 90 درصد پيري‌هاي زودرس پوست است. ولی هنوز هم تنها افراد کمی هر روز از ضدآفتاب استفاده مي‌كنند. عادت كنيد هر روز صبح حتي چنانچه هوا ابري يا باراني است، به اندازه يك قاشق چاي‌خوري پر ضدآفتاب به‌صورت و گردن خود بماليد و البته هميشه بهترين نوع محصول را با توجه به نوع پوست خود انتخاب كنيد.

 

ضدآفتاب‌هاي فيزيكي دارای دي اكسيد تيتانيوم و اكسيد زينك هستند كه از نفوذ طيف وسيعي از اشعه‌ها به درون پوست پیشگیری مي‌كنند ولی مشكل اين است كه، مخصوصا روي پوست‌هاي تيره، مقداری گچي به‌نظر مي‌رسند و آرايش كردن روي آن خوب نمي‌شود! بنابراین بهتر است از اين نوع ضدآفتاب براي بدن و براي صورت از ضدآفتاب‌هاي دارای تركيبات شيميايي مانند مزوريل يا آووبنزون استفاده كنيد. این اواخر ضدآفتاب‌ها درحالي‌كه پوست را از UVA و UVB ایمن نگاه مي‌دارند، سبك بوده، به آسانی پخش مي‌شوند و اثري از خود روي پوست به جاي نمي‌گذارند.

 

توصيه: استفاده مرطوب‌كننده فراموش نشود در كنار فوايدلحظه ای، استفاده از مرطوب كننده‌ها از صدمات آينده نیز پیشگیری مي‌كند. به‌دنبال نوعي مرطوب‌كننده باشيد كه خواص ضدآفتاب نیز داشته (مقاومت در برابر اشعه‌هاي UV و راديكال‌هاي آزاد ناشي از آن) و دارای مواد ضد‌پيري مثل پپتيدها باشد كه در توليد كلاژن مفید است.

 

آکنه‌ها را از بین ببرید: در اين هفته پوست شما هم صبح و هم شب احتیاج به مراقبت بيشتر دارد چون بالايي‌‌ترين لايه آن در طول لايه برداري برداشته شده است. استفاده روزانه كرم صورت از تحريك پوستي پیشگیری و رطوبت طبيعي پوست را تامين مي‌كند. محققان استفاده لايه‌اي ضخيم از فرمولاسيوني دارای گليسرين و اسيد هيالورونيك را توصيه مي‌كنند كه جاذب آب است. اگر پوست شما مستعد آكنه است، از فرمولاسيون ژلي بودن چربي يا لوسيون استفاده كنيد كه در عين تامين رطوبت پوست، منافذ پوستي را نمي‌بندد. استفاده از مرطوب‌كننده در تابستان و اوايل پاييز به هیچ وجه فراموش نشود. همان گونه که هواي مرطوب پوست را‌تر و تازه نگه مي‌دارد، گرماي شديد و نور خورشيد آن را خشك مي‌كند.

 

توصيه: از سرم‌هاي مراقبتي پوست استفاده کنید: آنها با محتواي بالايي از مواد فعال در عين حال سبك بوده به آسانی به عمق بيشتري از پوست نفوذ مي‌كنند. موقع خريد به‌دنبال سرم‌هاي ضد‌پيري باشيد كه دارای پپتيدهاي سفت كننده، فاكتورهاي بازسازی کننده پوست و انواع گياهان دارويي و البته نياسين اميد (ويتامين B) سفيد‌كننده است.

 

کلاژن سازی پوست صورت در خانه, کلاژن سازی پوست در خانه, کلاژن سازی طبیعی پوست

بهترین ماده برای جوان سازی پوست

 

هفته چهارم: آبرسانی را در اولویت بگذارید

با آبرسانی پوست می‌توانید پوست خود را جوان کنید. آبرسانی پوست را بازسازی و پاکسازی کرده و آن را شاداب می‌کند. اثر آبرسانی موقت است و برای حفظ سلامت پوست خود می‌توانید حتی هفته‌ای چهار بار این کار را انجام دهید. در‌ حقیقت در آبرسانی پوست یا هیدرودرمی رطوبت کافی به پوست می‌رسد. درست است که در هر سنی می‌توانید پوست خود را آبرسانی کنید ولی بهترین سن آبرسانی پوست 30سال به بالاست که هنگام آغاز چروک‌های روی پوست است.

 

چنانچه سن‌تان بیشتر از 30سال است، حتما پوست خود را آبرسانی کنید و چین و چروک‌های سطحی  را از پوست خود دور کنید. فراموش نکنید که آبرسانی کار درمانی نیست و فقط برای شادابی پوست انجام می‌شود. در آبرسانی باید از کرم‌های مرطوب-کننده استفاده کنید، بهتر است بدانید که برای افرادی که پوست چرب دارند، استفاده از این تکنیک توصیه نمی‌شود چون امکان دارد سبب به وجود آمدن جوش شود.

 

توصیه: می‌توانید وسایل آبرسانی را از داروخانه تهیه کنید و خودتان در خانه به‌ آسانی این کار را انجام دهید، برای رطوبت رساندن به لایه بیرونی پوست از دستگاه بخور با کرم‌های ویژه آن استفاده کنید. با این کار بخار آب جذب پوست‌تان می‌شود و شادابی به پوست شما می‌رسد. از یاد نبرید که پس از آبرسانی‌ پوست حتما از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنید تا رطوبت همچنان در پوست شما باقی بماند. 

 

کلاژن سازی پوست صورت در خانه, کلاژن سازی پوست در خانه,جوان سازی پوست صورت

کلاژن سازی طبیعی پوست

 

گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------