سخنگوی وزارت بهداشت: دستورالعمل استفاده مجدد از وسایل پزشکی ربطی به تحریم ها ندارد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

دکتر حریرچی یاد آور شد: انجمنهای علمی پزشکی با ارسال نامه های رسمی، درخواست صدور مجوز های جدید برای استفاده مجدد از این وسایل مطابق استاندارد علمی را داشته اند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دستورالعمل فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی موضوع جدیدی نیست و ربطی به تحریم ها ندارد.

 

به گزارش مهر، دکتر ایرج حریرچی در خصوص دستورالعمل فرآوری مجدد و ایمن وسایل پزشکی، اظهارداشت: هیچ اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است و روال ۲۰ ساله گذشته کشور های غربی و سازنده تجهیزات پزشکی با قابلیت استفاده چندین باره، در ایران، مشابه کشور های پیشرفته، کماکان با استاندارد علمی ادامه دارد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که این بخشنامه در واقع جمع بندی بخشنامه های جداگانه ۲۰ ساله اخیر بوده که آخرین آن ها در دی ماه ۹۶ بوده است، تصریح کرد: بخشنامه اخیر ربطی به موضوع تحریم ها ندارد.

 

حریرچی یاد آور شد: انجمن های علمی پزشکی با ارسال نامه های رسمی، درخواست صدور مجوز های جدید برای استفاده مجدد از این وسایل مطابق استاندارد علمی را داشته اند و بدون این بخشنامه ها هم جراحان و پزشکان برجسته ایرانی مطابق موازین علمی و درمانی و دستورالعمل های مربوط به کشور های سازنده از این وسایل با ایمن سازی و استریل، استفاده مجدد می کردند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت در عین حال تاکید کرد: با وجود این بخشنامه ها، هنوز استفاده مجدد از وسایل پزشکی در کشور ما نسبت به کشور های غربی کمتر است.

 

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: پزشکان ایرانی و مدیران حوزه سلامت، کوچکترین مسامحه و کوتاهی در تامین سلامت مردم نکرده و نخواهند کرد.

 

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان از رسانه ها خواست تحت تاثیر القائات بعضی رسانه های معاند و نیز جوسازی سودجویانه بعضی شرکت های وارد کننده لوازم یکبار مصرف قرار نگیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------