داروی چند نرخی نداریم/ با ۱۹۰ تماس بگیرید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سخنگوی سازمان غذا و دارو، به هموطنان توصیه کرد در صورت مشاهده تخلف در قیمت گذاری دارو، موارد را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

دکتر کیانوش جهانپور، در گفتگو با مهر، به چند قیمتی بودن داروها واکنش نشان داد و گفت: موضوعی بنام چند قیمتی شدن دارو، اعم از وارداتی و تولید داخل، نداریم.

 

وی افزود: در صورت مشاهده قیمت متفاوت چند فرض متصور است. اول اینکه یکی از این قیمت ها بالاتر از آخرین نرخ مصوب باشد، در چنین صورتی عرضه کننده در هر کجای زنجیره تامین متخلف است و موضوع پس از گزارش و بررسی باید به تعزیرات حکومتی جهت برخورد قانونی منعکس شود.

 

سخنگوی سازمان غذا و دارو، ادامه داد: فرض دیگر اینکه قیمتی بالاتر از آخرین نرخ مصوب نیست ولی مواردی با عرضه پایین تر از قیمت مصوب اخیر یافت شود که در این موارد عرضه کننده خرید قبلی داشته و کماکان با نرخ قبلی مبادرت به فروش دارو کرده است.

 

جهانپور گفت: نهایتا اینکه دارو نرخ واحد مصوب دارد، تنها محل عرضه دارو، داروخانه ها هستند، نرخ مصوب هر دارو در کمیسیون قیمت گذاری تعیین می شود و البته هر عرضه کننده ای ملزم به صدور فاکتور فروش ممهور به مهر رسمی است.

 

وی افزود: قیمت دارو در سامانه اطلاعات دارویی سازمان غذا و دارو به تفکیک اشکال و اقلام دارویی اعلام شده و قابل بازیابی و دسترسی برای همگان است.

 

سخنگوی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: سامانه ۱۹۰ هم پذیرای شکایات و گزارشات تخلفات و پاسخگوی هموطنان در سراسر کشور است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------