اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ایتالیا از ۱۳ هزار نفر گذشت/ مرگ ۲۷۷ نفر در ترکیه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
مقام‌های بهداشتی ایتالیا اعلام کردند که با مرگ ۷۲۷ نفر دیگر براثر ابتلا به کرونا در روز گذشته، شمار جانباختگان در این کشور ناشی از این ویروس به ۱۳ هزار و ۱۵۵ نفر رسید.

به نوشته روزنامه گاردین، آژانس محافظت مدنی ایتالیا چهارشنبه‌شب اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۷۸۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شدند و نسبت به روند کاهشی چند روز گذشته، شاهد افزایش مجدد بوده است.

 

به گفته این آژانس، در روز گذشته همچنین ۷۲۷ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان ناشی از کرونا در این کشور به ۱۳ هزار و ۱۵۵ نفر رسید.

 

شمار مبتلایان در روز دوشنبه و سه‌شنبه نشان می‌دهد که «منحنی رشد شناسایی مبتلایان جدید در ایتالیا در حال مسطح شدن است».

 

تاکنون ۱۶ هزار و ۸۴۷ نفر از مبتلایان به طور کامل بهبود یافته‌اند که در مقایسه با روزهای قبل حاکی از افزایش در شمار بهبودیافتگان است. 

 

جمعه گذشته مرگبارترین روز در ایتالیا در پی شیوع کرونا بود. در این روز ۹۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. 

  

مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در ترکیه به ۲۷۷ نفر رسید

وزیر بهداشت ترکیه شمار مبتلایان به کرونا در این کشور را ۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس را ۲۷۷ تن اعلام کرد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، «فخرالدین قوجا» وزیر بهداشت ترکیه چهارشنبه‌شب اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۲ هزار و ۱۴۸ نفر دیگر به کووید۱۹ مبتلا شده و ۶۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

 

براساس این آمار، تاکنون شمار مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در ترکیه به ۱۵ هزار و ۶۷۹ نفر رسیده و در مجموع ۲۷۷ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته‌اند.

 

وزیر بهداشت ترکیه گفت که تعداد آزمایش‌های انجام شده در روز گذشته از ۱۴ هزار فراتر رفت و این کشور در نظر دارد هفته آینده روزانه بین ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار تست کرونا انجام دهد و سپس این آمار را به روزانه ۳۰ هزار تست برساند.

 

کوجا همچنین تاکید کرد که اکنون گستره شیوع کرونا به همه ۸۱ استان ترکیه رسیده است اما ۶۰ درصد از مبتلایان مربوط به استانبول است و پس از آن ازمیر و آنکارا قرار دارند.

 

 شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 200 هزار نفر فراتر رفت

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به سرعت در حال افزایش است و بر اساس آخرین آمار، مبتلایان به این ویروس در آمریکا به بیش از 205 هزار نفر رسیده‌اند.

 

 

آخرین آمار از تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا حاکی از آن است که تعداد مبتلایان در این کشور به 205 هزار و 36 نفر رسیده است.

 

سرعت افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به حدی است که تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت چند بار به روز رسانی می‌شود.

 

همچنین بر اساس آخرین آمار، تعداد قربانیان کرونا در این کشور به 4 هزار و 516 نفر رسیده است.

 

۱۰۰ ملوان در یک ناو آمریکایی به کرونا مبتلا هستند

نتایج آزمایش یک چهارم خدمه یک ناو هواپیمابر آمریکایی نشان داد که دست‌کم ۱۰۰ نفر از آن‌ها مبتلا به کرونا هستند.

 

شبکه خبری سی‌ان‌ان چهارشنبه شب به نقل از یک مقام ارتش آمریکا گفت که ۱۰۰ نفر از ملوانان نیروی دریایی این کشور در ناو هواپیمابر «یواس‌اس تئودور روزولت» پس از انجام آزمایش مشخص شد که به کرونا مبتلا هستند.

 

به گفته این مقام نیروی دریایی آمریکا، این ناو هواپیمابر بیش از ۴ هزار خدمه دارد که تنها یک‌هزار نفر از آنان تاکنون آزمایش کووید۱۹ داده‌اند و مابقی نیز به تدریج آزمایش خواهند داد.

 

براساس این گزارش، تاکنون یک‌هزار نفر از نیروهای مستقر در این ناو هواپیمابر در ساحل گوام پیاده شده‌اند و انتظار می‌رود که این رقم به ۳ هزار نفر برسد؛ این در حالی است که «لولئون گوئررو» فرماندار گوام گفته است که ملوانان این ناو تنها در صورتی اجازه ورود به جزیره خواهند داشت که جواب آزمایش کرونای آن‌ها منفی باشد و ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.

 

سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که فرمانده این ناو نیروی دریایی آمریکا درباره شیوع و گسترش کووید۱۹ در این ناو هشدار داده و گفته بود که لازم است اقدامات جدی انجام شود.

 

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با تایید رشد ۸ درصدی افزایش مبتلایان نظامی این کشور اعلام کرد که تا کنون ۳۰۴ نفر از نیروهای پنتاگون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.  

 

براساس آخرین آمار ارائه شده، ۳۰۴ نیروی پنتاگون که آزمایش کرونای آنان مثبت اعلام شده شامل ۱۳۴ غیرنظامی، ۱۰۸ وابسته نظامی و ۶۲ پیمانکار است.  

 

ایالات متحده آمریکا اکنون با نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد ابتلای قطعی به کرونا از لحاظ تعداد مبتلایان با فاصله‌ای قابل توجه در صدر جدول جهانی قرار دارد.

 

ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------