احتمال تجربه پیک مجدد کرونا در استان اردبیل/ استخرهای اصفهان همچنان بسته خواهد بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون سیاسی و امنیتی امنیتی استاندار اردبیل گفت: بر اساس اطلاعات دقیق آماری ۱۷ درصد مردم استان اردبیل به کرونا مبتلا شدند و بر این اساس امکان این وجود دارد که استان اردبیل پیک کرونا را مجددا تجربه کند.

به گزارش فارس، بهروز ندایی عصر امروز در جلسه بررسی عملکرد سازمان‌های مردم نهاد استان که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: براساس نتایج بررسی‌ها ۱۷ درصد مردم استان اردبیل به کرونا مبتلا شدند و این تعداد مبتلایان در بیمارستان‌های استان و در منزل قرنطینه و تحت درمان قرار گرفتند و بر این اساس امکان این وجود دارد که استان اردبیل پیک کرونا را مجددا تجربه کند.

 

وی افزود: از دوم اسفندماه سال گذشته که مشخص شد کرونا در کشور وجود دارد، در استان اردبیل نیز تمهیدات لازم اتخاذ شد؛ از جمله کاهش تردد به استان گیلان که بعد از استان قم، درگیری بیشتری با بیماری کرونا داشت.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل بیان کرد: طبق آمار و اطلاعات دقیق در استان اردبیل یک‌صد هزار و ۹۰ نفر با سن بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای زندگی می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: استان اردبیل در حوزه کنترل کرونا جزء سه استان برتر کشوربوده و این دستاورد با همکاری مردم استان و دستگاه‌های اجرایی به‌خصوص دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اتفاق افتاده و تا به امروز هیچ داروی مشخص و یا واکسنی برای کرونا کشف نشده است.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ادامه داد: در شرایطی که درآمد نفتی و مالیاتی کشور در شرایط حداقلی بود و کشور با بیماری ویروس کرونا درگیر شد و اگر سازمان‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و آحاد ملت در مبارزه با کرونا مشارکت نمی‌کردند با مشکلات و بحران‌های بسیاری روبرو بودیم.

 

ندایی بیان داشت: درصد قابل توجه و بالایی از سالمندان در کشورهای مختلف جهان در آسایشگاه‌ها و خانه سالمندان نگه‌داری می‌شوند و همانگونه که مشاهده شد فاجعه‌ مرگ و میر سالمندان به‌دلیل ابتلا به کرونا و عدم رسیدگی به این بیماران در خانه‌های سالمندان اتفاق افتاد، در صورتی که در کشورمان به دلیل فرهنگ احترام به سالمندان، ۲ درصد افراد مسن بالای ۶۰ سال سن در خانه سالمندان نگه‌داری می‌شوند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تصریح کرد: عدم همکاری و همیاری مردم در کشورهای مختلف جهان با مسؤولان، دلیل اصلی آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا است در صورتی که ملت بزرگ ایران اسلامی در کلیه حوزه‌ها نهایت همکاری و همیاری را داشتند.

 

ندایی بیان کرد: براساس وظیفه ذاتی تشکل‌های مردم نهاد باید این نهادها مطالبه‌گر باشند و به‌زودی طرح ساماندهی این تشکل‌ها در استان اجرا خواهد شد.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گفت: در حال حاضر قوانین مکتوب دقیق و کاملی برای تشکل‌های مردم نهاد وجود ندارد و در حال پیگیری تصویب این قوانین هستیم و فعالین تشکل‌های مردم نهاد می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص تدوین این قانون به استانداری اردبیل اعلام کنند.

  

استخرهای اصفهان همچنان بسته خواهد بود

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان از بسته ماندن استخرهای اصفهان تا زمان رسیدن به وضعیت سفید کرونایی خبر داد.

 

 

 با شیوع ویروس کرونا استخر‌ها و باشگاه‌های ورزشی از ابتدایی‌ترین مکان‌هایی بودند که تعطیل شدند و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشد اما از اوایل خرداد ماه مجوز فعالیت باشگاه‌های ورزشی به تدریج داده شد.

 

البته در مورد استخر‌ها از همان ابتدا گفته می‌شد که آخرین مکان‌هایی هستند که احتمالا مجوز ادامه فعالیت می‌گیرند و تاکنون در اصفهان صحبتی برای بازگشایی استخر‌ها نشده است.

 

استخر‌های اصفهان در حالی همچنان بسته هستند که روز گذشته و طبق اعلام مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران طبق بخش نامه جدید ستاد ملی کرونا مجوز فعالیت استخرهای ورزشی سرپوشیده و آکادمی‌های ورزشی استان تهران از اول تیرماه صادر شد.

 

احمد باقری‌مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در این خصوص اظهار داشت: معیار بازگشایی استخرها وضعیت کرونا در مناطق مختلف است که با وضعیت قرمز، زرد و نارنجی مشخص شده است‌.

 

رئیس هیأت پزشکی ورزشی استان اصفهان افزود: در مناطق با وضعیت قرمز امکان بازگشایی استخر‌ها وجود ندارد، در مناطق زرد فقط استخرهای روباز اجازه فعالیت دارند و در مناطق سفید است که استخرهای رو بسته نیز با رعایت نکات بهداشتی قادر به فعالیت هستند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این‌که اصفهان هنوز به وضعیت سفید از نظر کرونا نرسیده است، استخرها اجازه فعالیت و بازگشایی ندارند؛ تاکنون از ستاد ملی مقابله با کرونا و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز مصوبه مکتوبی در مورد بازگشایی استخرها به دست ما نرسیده است و اگر صحبتی نیز انجام می‌شود فقط در حد حرف است.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------