بستری‌های مشکوک به کرونا در یزد سه برابر شدند/ رشد نگران کننده شمار بیماران کرونایی جوان و میانسال در مازندران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش بیش از سه برابری بیماران بستری مشکوک به کرونا در این استان در طول ۴۰ روز گذشته خبر داد.

 دکتر محمود نوری شادکام عصر جمعه در صفحه شخصی خود نوشت: ۴۰ روز قبل تعداد بیماران بستری به ۷۰ نفر و امروز/جمعه/ به ۲۳۵ نفر رسید.

 

به گفته وی در روزهای نخستین افزایش آمار مبتلایان در استان، ۱۰ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت میکردند که این رقم در حال حاضر به ۳۵ درصد رسیده اما زمانی چرخه این بیماری قطع میشود که این شاخص به ۹۰ درصد برسد.

 

به گفته وی تا این تعهد در مردم ایجاد نشود و ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار ندهند نمی توان به کاهش مبتلایان و سیر نزولی منحنی آن امیدوار بود.

 

۷ شهرستان خراسان جنوبی همچنان وضعیت قرمز دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: هفت شهرستان استان خراسان جنوبی همچنان در وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) قرار دارند.

  

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه جمعه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان‌های بیرجند (مرکز استان)، قاینات، سربیشه، خوسف، نهبندان، فردوس و طبس در وضعیت قرمز هستند.

 

وی افزود: در حال حاضر ۲۲۳ بیمار دارای مشکلات حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۴ نفر موارد مثبت شناسایی شده مبتلا به کرونا بوده‌اند. 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از این تعداد هم ۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان‌های استان بستری و متاسفانه چهار نفر بدحال هستند. 

 

وی بیان کرد: کماکان از عموم مردم درخواست داریم با رعایت نکات بهداشتی، ماسک زدن و پرهیز از تجمعات، به پیشگیری و کنترل بیماری کمک کنند.

 

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت شهرستان‌های بیرجند، خوسف، سربیشه، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر)، شهرستان‌های درمیان و بشرویه در وضعیت نارنجی (پرخطر)، شهرستان‌های زیرکوه و سرایان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و هیچ شهرستان استان در وضعیت سفید (کم‌خطر) نیست.

 

اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت استان خراسان جنوبی در مناطق پرخطر و بسیار پرخطر از نظر شیوع کرونا زندگی می‌کنند و قرار است محدودیت‌های جدید پس از بررسی و تصویب نهایی در مناطق قرمز استان اعمال شود.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حضور در تجمعات خانوادگی، دورهمی‌ها و برگزاری مراسم ختم و عروسی بیشترین سهم را در افزایش موارد مثبت کرونا طی یک ماه اخیر در استان داشته است.

 

همچنین ۸۵ درصد بیماران کرونایی بدون علامت یا با علامت خفیف و متوسط هستند که از این میزان حدود ۳۰ درصد کاملا بدون علائم هستند و لزوم ماسک زدن را برای جلوگیری از انتقال ویروس دوچندان کرده است.

 

رشد نگران کننده شمار بیماران کرونایی جوان و میانسال در مازندران

  معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزایش شمار بیماران بستری و رشد بیماران کرونایی جوان و میانسال را در مازندران نگران کننده و نشانه ساده انگاری این بیماری دانست.

  

به گزارش مهر، قاسم جان بابایی شامگاه جمعه در حاشیه نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل، افزایش شمار بستری بیماران جوان و میانسال را در مازندران نگران کننده دانست وگفت: همچنین توجه خانواده‌ها به سلامت سالمندان و اطفال کم شده است

 

وی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت روند رو به افزایش در میزان تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران به ویژه در آمل، ساری، بهشهر و بابل داشتیم، افزود: در بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران خود، بیماران شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند وسرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران کننده است.

 

وی ادامه داد: این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است و مراسم عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود از این‌رو از مردم تقاضا داریم مسائل بهداشتی رو رعایت کنند.

 

جان بابایی با بیان اینکه همکاران ما نزدیک به پنج ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند، تصریح کرد: تیم دانشگاه علوم پزشکی بابل تیم بسیار قوی با اساتید برجسته و مهمی وجود دارد که تبحر و تسلط بسیار بالایی دارند و تسلط و تبحر تیم دانشگاه نسبت به قبل بیشتر شده و روز به روز بیشتر خواهد شد و خوشبختانه میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

 

معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و خطر مرگ و میر بالا می‌رود و متأسفانه در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسال با این بیماری درگیر شدند.

 

وی یادآور شد: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می‌کردند ولی الان خیلی کم توجه شده و خانواده‌ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند و در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانواده‌ها است.

 

جان بابایی افزود: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری و تعدادی نیز در منازل خود تحت مراقبت هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------