۱۰۳ فوتی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته/۷۱۸ تن بستری شدند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۰۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۹ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۷۵۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۱۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۷۳ هزار و ۵۷۰ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۴۶۲ نفر رسید.

 

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۲۱ هزار و ۴۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

معاون وزیر بهداشت افزود: تاکنون سه میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۶۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مطالعه تاریخ واقعه کربلا بر این گواه است که حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) علاوه بر اجرای رسالت مهم حفظ و تبلیغ واقعه عاشورا وظیفه پرستاری از امام سجاد (ع) و دیگر اسرای قیام کربلا را با تحمل  سختی‌ها و ناملایمات فراوان بر عهده داشتند و جایگاه و منزلت خدمات پرستاری در تاریخ نظام اسلامی همواره جزو با ارزش‌ترین حرفه‌ها بوده است.

 

وی ادامه داد: اکنون نیز با همه گیری ویروس کرونا در کشور، همکاران ما در کادر بهداشت و درمان با تاسی از حضرت زینب (سلام الله علیها)، با وجود فشار و خستگی‌های فراوان در خط مقدم مبارزه با این ویروس مشغول خدمت رسانی و مداوای بیماران هستند. قطعا جان‌فشانی‌ها و فداکاری‌های این عزیزان در تاریخ زرین این سرزمین ثبت خواهد شد و  مطمئنا ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی در این ایام دعای خیرشان را بدرقه راه این خدمت‌گذاران بی ادعا خواهند کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------