سخنگوی وزارت بهداشت: در تولید واکسن کرونا به‌خوبی پیش رفته‌ایم/ همتی: برای خرید واکسن کرونا مشکل داریم



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سیستم سلامت در بحران کرونا سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شده و در تولید واکسن نیز به‌خوبی پیش رفته و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

دکتر سیما سادات لاری امروز در نشست اجرایی طرح شهید سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت در جهت مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: سیستم سلامت در بحران کرونا سختی‌های بسیار زیادی را متحمل شده و در تولید واکسن نیز به‌خوبی پیش رفته و امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

 

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با بیان اینکه اوج و بلوغ مدیریت بیماری کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی در حال شکل گرفتن است، افزود: روحیه شهید سلیمانی خالصانه خدمت کردن و عاشق مردم بودن بود و اکنون مزین شدن این طرح به نام شهید سلیمانی موجب شده تا همه بیشتر کمک کنند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت از پیشرفت‌های حاصل شده در گیلان به جهت  اجرای طرح شهید سلیمانی ابراز خرسندی کرد و گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاون بهداشتی آن نقشه راه خوبی برای پیشبرد طرح دارند و اکنون نتیجه آن ملموس و پیشرفت‌ها مشخص است.

 

هم‌دلی پیش‌آمده و نقشه راه تبیین شده امیدوارکننده است

 

لاری با بیان اینکه وزیر بهداشت و سپاه شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند و هیچ مأموریتی جز کنترل و قطع ویروس ندارند، خاطرنشان کرد: هم‌دلی پیش‌آمده و نقشه راه تبیین شده قابل‌تقدیر و امیدوارکننده است.

 

وی از تقویت بنیه و سرمایه‌های اجتماعی در کشور با اجرای طرح شهید سلیمانی خبر داد و تصریح کرد: همه کشور و نظام تلاش می کنند تا طرح شهید سلیمانی به بهترین شکل ممکن اجرایی شود.

 

ناظر عالی وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان‌های شمال کشور از صعودی بودن شمار مبتلایان به کرونا در استان‌های شمالی خبر داد  و گفت: با توجه به سرد شدن هوا و احتمالاً بستن درب و پنجره‌ها تهویه کافی در منازل صورت نگرفته و انتشار و اشاعه ویروس بیش‌ازپیش است.

 

شناسایی بیماران کرونایی از بین جمیعت گیلان بسیار راحت است               

 

سردار محمد عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در کرونا پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار کرد: ۲۰۷۶ پایگاه مقاومت در استان وجود دارد که شناسایی، آموزش و بیماریابی کرونایی برای بسیجیان بسیار راحت است.

 

وی با بیان اینکه در هر خانه یک نفر به‌عنوان مسئول کرونا انتخاب و آموزش داده‌ شده، افزود: علاوه بر آموزش مسئول کرونا در هر خانه، چند شماره تماس از ۴۰۳۰ و مراقبین بسیج به آن‌ها داده می‌شود تا در بروز مشکل سریعاً تماس بگیرند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان مراقبت از بیماران و حمایت از آسیب‌پذیران را در طرح شهید سلیمانی مورد تأکید قرارداد و گفت: سپاه علاوه بر تأمین غذا بیماران نیازمند در این طرح، توجه نسبتاً مطلوبی به آسیب‌پذیران بیمار در این طرح دارد و گاها حداقل حقوق موردنیاز خانوار را در مدت‌زمان معین پرداخت می‌کند.                                                                             

 

عبدالله پور با بیان اینکه سپاه علاوه بر بیماریابی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، ملزومات بهداشتی و حفاظت فردی خانوارها را نیز تأمین می‌کند، گفت: تاکنون ۲۵۲۵ تب‌سنج نیز به جهت اعتمادسازی و تب‌سنجی مردم استان توسط گروه‌های عملیاتی خریداری‌شده و در اختیارشان قرارگرفته است.

 

سپاه هیچ کاری مهم‌تر از کنترل کرونا ندارد

 

وی با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با وحدت، همدلی و به‌دوراز حاشیه‌نگاری موفق خواهد بود، گفت: بیش ازآنچه در توان کادر سلامت است مردم و بسیجیان در میدان پای‌کار هستند و هیچ خانواری در سطح استان وجود ندارد که از غربالگری پنهان بماند.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان از تعطیل شدن تمامی بخش‌ها و حوزه‌های خدمات‌رسانی این نهاد انقلابی خبر داد و گفت: سپاه هیچ کاری مهم‌تر از کنترل شیوع کرونا ندارد و در این زمینه هیچ کمبود نیروی نداریم و باقدرت این طرح را اجرا خواهیم کرد.

 

آخرین خبرها از خرید واکسن کرونا

 رئیس کل بانک مرکزی تلاش‌های صورت گرفته برای خرید واکسن کرونا و مانع تراشی‌های آمریکا در این زمینه را تشریح کرد.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزاش ایسنا، عبدالناصر همتی در پستی اینستاگرامی درباره واکسن کرونا، گفت: برخی نادانسته یا مغرضانه، سعی در تطهیر اقدامات غیر انسانی آمریکا در تحریم ایران را دارند و تنها به ادعای دروغین آمریکا بر عدم محدودیت بر معاملات دارو تاکید می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: برای ثبت درحافظه تاریخی باید بگویم که اعلام خبر مربوط به توزیع  واکسن کرونا توسط برخی کشورهای همسایه بین مردمشان تلخ ترین پاسخ به این عده است. از آنجا که خرید واکسن کرونا (covax) بایستی از مسیر رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام گیرد، تا کنون هر طریقی برای پرداخت و انتقال ارز مورد نیاز، به خاطر تحریم غیر انسانی دولت آمریکا و ضرورت اخذ مجوز اوفک، با مانع مواجه شده است.

 

به گفته همتی، کره جنوبی بابت انتقال پول از مسیر U-turn دلار برای خریدهای بشر دوستانه، نتوانست تضمینی برای عدم مصادره پول بانک مرکزی ایران توسط دولت آمریکا در هنگام انتقال  بدهد.

 

رئیس کل بانک مرکزی افزود: صندوق بین المللی پول با فشار و تهدید آمریکا و علیرغم اذعان به حق ایران و عدم وجود هیچ گونه مانع اقتصادی یا حقوقی، حتی جرأت مطرح کردن وام بشر دوستانه ایران در هیئت مدیره صندوق را پیدا نکرد.

 

همتی گفت: البته انتقال پول از مسیرهای دیگر تحت پیگیری است که ان شاءالله با همکاری و اقدام به موقع دستگاه‌های ذیربط به نتیجه خواهد رسید. خرید واکسن از دیگر کشورها نیز در دستور کار همکاران وزارت بهداشت قرار دارد و اخبار واصله در خصوص تولید داخلی واکسن کرونا نیز امیدوار کننده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------