پاریس: نوع جدیدی از ویروس کرونا در کشور شناسایی شده / این گونه جدید با تست‌ پی‌سی‌آر قابل شناسایی نیست



نوع جدیدی از ویروس کرونا,اخبار امروز,اخبار جدید
وزارت بهداشت فرانسه شامگاه دوشنبه خبر داد که نوع جدیدی از ویروس کرونا در منطقه «بریتانی» فرانسه شناسایی شده است و تحلیل‌های اولیه هنوز اطلاعاتی درباره خطرناک‌تر بودن یا انتقال‌پذیرتر بودن آن نسبت به دیگر گونه‌های ویروس کرونا را نشان نمی‌دهد.

به گزارش فرانس 24، وزارت بهداشت فرانسه گفت که گونه جدید در میان هشت مورد در بیمارستانی در مرکز لنین شناسایی شده و چند مورد از این گونه جدید ویروس کرونا توسط تست‌های «پی‌سی‌آر» قابل شناسایی نبوده است.

 

تست پی‌سی‌آر یا واکنش زنجیره پلیمراز، شناسایی وجود یک آنتی ژن به جای وجود پاسخ ایمنی بدن یا پادتن را تشخیص می‌دهد.

 

مقام‌های فرانسوی گفته‌اند محققان در انستیتو پاستور در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اصلاحات ژنتیکی باعث شده که شناسایی گونه جدید سخت‌تر شود.

 

مقامات منطقه بریتانی فرانسه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کردند: «تحقیقات درباره مشخص کردن واکنش این گونه از ویروس کرونا به واکسن‌ها و پادتن‌هایی که پیشتر به دلیل ابتلا به کرونا ایجاد شده، در حال انجام است».

 

سازمان‌های بهداشتی جهانی درباره شناسایی این گونه جدید ویروس کرونا هشدار داده‌اند.

 

ایجاد گونه جدید، یک روند عادی برای ویروس به شمار می‌آید و ویروس‌ها در راستای بقا، در طول زمان جهش پیدا می‌کنند. در حال حاضر تنها سه گونه از ویروس کرونایی که شناسایی شده،‌ نگران کننده هستند. گونه انگلیسی، گونه آفریقای جنوبی و گونه برزیلی.

 

در حالی که شمار ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه در حال افزایش است، دولت این کشور در تلاش برای یک قرنطینه سراسری دیگر است.

 

در بحبوحه کمبود واکسن کرونا،‌ فرانسه نیز روز دوشنبه به چند کشور اروپایی دیگر در تعلیق استفاده از واکسن آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی این واکسن پیوست.

 

فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------