آزمایش در لحظه ادرار با گیره‌های هوشمند توالت



گیره‌های هوشمند توالت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
دو دستگاه متصل به توالت در نمایشگاه CES امسال معرفی شده است که امکان آزمایش ادرار در لحظه را فراهم می‌کند و نتایج را به گوشی هوشمند کاربر می‌فرستد.

به گزارش ایسنا، ما اغلب می‌بینیم که مجموعه‌ای از گجت‌های مراقبت بهداشتی هر ساله از نمایشگاه CES بیرون می‌آیند، اما جدیدترین ساخته شرکت Vivoo یک ردیاب تناسب اندام نیست، بلکه این شرکت از دستگاه توالت هوشمندی رونمایی کرده است که می‌تواند ادرار کاربران را در لحظه مورد آزمایش قرار دهد و نتایج را به گوشی وی ارسال کند.

 

این فناوری در دستگاهی تعبیه شده است که می‌تواند به راحتی به توالت‌های موجود متصل شود.

 

شرکت Vivoo که در چند سال گذشته آزمایش‌های ادرار در خانه را ارائه کرده است، این گجت را با در نظر گرفتن مراقبت‌های در خانه از سالمندان و ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی طراحی کرده است. این گجت می‌تواند به کسانی که به سادگی می‌خواهند درباره آنچه در بدنشان می‌گذرد بیشتر بدانند، داده‌های بیشتری ارائه دهد.

 

به گفته این شرکت، این دستگاه به طور خودکار نوار آزمایش را با جریان ادرار فرد هماهنگ می‌کند و سپس یک خوانشگر نوری شبیه به آنهایی که در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود، نمونه ادرار را برای بررسی چهار پارامتر سلامتی تجزیه و تحلیل می‌کند و نتایج را در عرض ۹۰ ثانیه به یک برنامه در گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند.

 

به گفته این شرکت، نتایج می‌تواند نشانه‌هایی از کمبودها یا ناهنجاری‌های خاص را ارائه دهد و به تشخیص زودهنگام برخی شرایط و بیماری‌ها کمک کند.

 

شرکت Vivoo می‌گوید که برنامه‌اش می‌تواند داده‌هایی را در مورد میزان آب، منیزیم، pH، پروتئین و سدیم بدن شما و سایر موارد ارائه دهد، اگرچه در وب‌سایت آن آمده است که این اندازه‌گیری‌ها برای استفاده پزشکی در نظر گرفته نشده است و فقط توصیه‌های تغذیه‌ای و مکمل‌های شخصی را بر اساس نتایج پیشنهاد می‌دهد.

 

این شرکت ادعا می‌کند که تمیز کردن این دستگاه آسان است. همچنین اضافه می‌کند که این سیستم دارای طراحی ارگونومیک است.

 

با این حال، بر اساس تصاویر ارائه شده، این دستگاه در جلوی نشیمن توالت قرار گرفته و نسبتاً دست و پا گیر به نظر می‌رسد و افرادی نظیر کسانی که مسن هستند یا مشکلات حرکتی دارند و می‌خواهند روی توالت فرنگی بنشینند، ممکن است برای قرار دادن پاهای خود در اطراف آن مشکل داشته باشند.

 

اما چنین مشکلی در گجت دومی که از سوی یک شرکت دیگر معرفی شده است، وجود ندارد.

گیره‌های هوشمند توالت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی

شرکت Withings امروز گجت خود موسوم به U-Scan را معرفی کرد که آن را یک آزمایشگاه بهداشتی کوچک می‌داند که به کاسه توالت متصل می‌شود و ادرار را برای غربالگری خانگی تجزیه و تحلیل می‌کند.

 

این شرکت می‌گوید که غربالگری ادرار می‌تواند یک تصویر فوری از تعادل بدن ارائه دهد و نظارت و تشخیص مفید انواع گسترده اطلاعات سلامتی را ممکن کند.

 

گجت U-Scan تنها ۹۰ میلی‌متر قطر دارد و برای جمع آوری ادرار از طریق ورودی توالت طراحی شده است.

 

هنگامی که ورود ادرار از طریق یک حسگر حرارتی تشخیص داده می‌شود، یک پمپ فعال می‌شود که ادرار را به یک غلاف آزمایشی خاص می‌فرستد، جایی که یک واکنش شیمیایی توسط یک خوانشگر نوری خوانده می‌شود.

 

گجت U-Scan می‌تواند ادرار را در غلاف‌های متعدد عبور دهد تا چندین بررسی را در همزمان انجام دهد و هنگامی که سنجش کامل شد، ادرار از طریق خروجی آن تخلیه می‌شود. در نهایت نیز  هنگامی که توالت شسته می‌شود، U-Scan نیز همراه با آن تمیز می‌شود.

 

گجت U-Scan مجهز به دهها غلاف آزمایش کوچک است که می‌توانند قرائت‌های سلامتی مختلفی را ارائه دهند و اطلاعات را به شکل بی‌سیم به برنامه Withings در گوشی‌های آیفون ارسال کند.

 

هر کارتریج آزمایش سه ماه طول عمر دارد و سپس باید تعویض شود. ضمن این که کل دستگاه قابل شارژ است.

 

شرکت سازنده می‌گوید برنامه Withings قادر به ارائه نتایج، بینش عملی و راهنمایی بر اساس نتایج آزمایش ادرار فرد است.

 

شرکت Withings می‌گوید گجت U-Scan می‌تواند توسط چندین نفر استفاده شود، زیرا می‌تواند از طریق ویژگی Stream ID بین کاربران تمایز قائل شود.

 

حسگرهای موجود در خوانشگر، متغیرهای متعددی را اندازه‌گیری می‌کنند تا با تعیین حرکت و فاصله جریان، ادرار یک کاربر را شناسایی کنند.

 

گجت U-Scan برای اولین بار در اروپا با غلاف‌های آزمایش Cycle Sync۳ و Nutri Balance عرضه می‌شود.

 

غلاف Cycle Sync پیش‌بینی‌های چرخه قاعدگی و پنجره تخمک‌گذاری را برای زنان بر اساس تشخیص هورمونی و سطوح pH انجام می‌دهد، ضمن این که ارزیابی تعادل آب و تعادل پروتئین و سبزیجات را ارائه می‌دهد.

 

غلاف Nutri Balance نیز تجزیه و تحلیلی از میزان pH، ویتامین C و سطوح کتون ارائه می‌دهد. همچنین می‌تواند تعادل مایعات و آب را برای یافتن سطوح هیدراسیون ایده‌آل و تعادل پروتئین و سبزیجات برای بهینه‌سازی مصرف مواد مغذی فراهم کند.

 

قیمت این گجت در اروپا ۴۹۹.۹۵ یورو خواهد بود و برای عرضه در ایالات متحده ابتدا باید از سازمان غذا و داروی این کشور(FDA) مجوز بگیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------