هیدراته ماندن می تواند به معنای کُندی روند پیری باشد



عمر طولانی‌,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
تحقیقات جدید نشان می‌دهد سالمندانی که به خوبی هیدراته هستند ممکن است سالم‌تر باشند، عمر طولانی‌تری داشته باشند، و ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی و ریوی در آنها کمتر است.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، «ناتالیا دمیتریوا»، محقق ارشد آزمایشگاه پزشکی احیاکننده قلب و عروق در قلب، ریه و ملی ایالات متحده، گفت: «هیدراته ماندن ممکن است روند پیری را کُند کند، از ابتلاء به بیماری‌های مزمن جلوگیری کند یا به تأخیر بیاندازد، و در نتیجه عمر عاری از بیماری را طولانی کند.»

 

دیمیتریوا گفت: «بهترین راه برای هیدراته ماندن افراد این است که از میزان مایعاتی که می‌نوشند آگاه باشند.»

 

وی در ادامه افزود: «توصیه‌های فعلی بین نوشیدن ۲ تا ۳ لیتر مایعات در روز متفاوت است؛ برای زنان، ۶ تا ۹ فنجان مایعات مانند آب در روز، در حالی که مردان به حدود ۸ تا ۱۲ فنجان مایعات در روز نیاز دارند.»

 

دیمیتریوا گفت: «بررسی‌های جمعیتی در سرتاسر جهان تخمین می‌زند که بیش از ۵۰ درصد مردم کمتر از حد توصیه شده مایعات می‌نوشند و بنابراین فرصتی برای کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن با افزایش مصرف آب به میزان توصیه‌شده دارند.»

 

به گفته محققان، «بدن ما سخت کار می‌کند تا تعادل مایعات سالم را حفظ کند، که شامل تنظیم شدید سطح سدیم خون است. تشنگی یکی از راه‌هایی است که بدن به ما سیگنال می‌دهد که باید آب بیشتری مصرف کنیم. نوشیدن بیش از حد یا کم آب می‌تواند منجر به اختلالات فیزیولوژیکی جدی در تعادل مایعات بدن شود.»

 

محققان تاکید می‌کنند نوشیدن آب تنها راه برای حفظ هیدراتاسیون خوب بدن نیست.

 

نیازهای هیدراتاسیون را می‌توان از طریق مصرف برخی مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزیجات و همچنین نوشیدنی‌ها تامین کرد. بهتر است از نوشیدن نوشیدنی‌های شیرین شده با قند و نوشیدنی‌های رژیمی خودداری کرد. به جای آن، آب، چای و دمنوش های گیاهی مانند نعناع، بابونه و زنجبیل را انتخاب کنید.

 

دمیتریوا می‌گوید: «نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند خطرناک باشد. اگر کلیه نتواند آب اضافی را دفع کند، محتوای سدیم خون رقیق می‌شود. به این حالت هیپوناترمی می‌گویند و می‌تواند تهدید کننده جان باشد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------