شرط ممنوعیت ورود بدون ماسک به مترو و اتوبوس



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با پروتکل های بهداشتی در کشور همزمان با ورود به موج جدید کرونا، توضیحاتی ارائه داد. 

محسن فرهادی، در گفتگو با مهر گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه جای دنیا کاهش پیدا کرده و این موضوع شامل کشور ما هم می‌شود. البته شرایط مه در رعایت پروتکل‌ها، خیلی بهتر از کشورهای دیگر است.

 

وی با عنوان این مطلب که میزان رعایت پروتکل‌ها در کشور حدود ۳۲ درصد است، افزود: در فصل زمستان، باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفت؛ زیرا، اگر کرونا را فاکتور بگیریم، بیماری‌های واگیر مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا نیز، مستلزم رعایت پروتکل‌ها است.

 

فرهادی در ادامه به استفاده از ماسک در فضاهای سربسته اشاره کرد و گفت: فضاهای سربسته خصوصاً پُر تجمع مثل مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری و رستوران‌ها، از جمله مکان‌هایی است که باید حتماً از ماسک استفاده کنیم.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌بایست از ماسک استفاده کنیم، ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری است.

 

وی افزود: گام بعدی در مقابله با موج جدید کرونا، شستن دست‌ها است و نکته مهم‌تر، وقتی علائم داشتیم، ارتباط خودمان را با دیگران قطع کنیم؛ حتی اگر احساس می‌کنیم دچار سرماخوردگی شده ایم یا آنفلوانزا گرفته ایم. زیرا، شرایط بیماری در افراد یکسان نیست و همین بیماری ساده اما واگیردار، می‌تواند برای دیگری خطرناک باشد.

 

فرهادی به استفاده از تهویه مطبوع در فضاهای سربسته اشاره کرد و گفت: متأسفانه، تهویه یکی از توصیه‌های اکید ما است که کمتر به آن توجه می‌شود.

 

وی در ادامه به اقدامات وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: ما قبل از شروع موج جدید، طی ابلاغیه‌ای تیم‌های بازرسی را ملزم ساختیم که مراکز تجمعی را مورد هدف قرار بدهند.

 

فرهادی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی توسط تیم‌های بازرسی، گفت: ما کماکان بر اعمال نظارت‌ها از طریق سامانه "ایران من" و کنترل هوشمند پروتکل‌ها، اصرار داریم.

 

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تاکید کرد: در واقع، ما بر روی سه موضوع تمرکز ککرده ایم که شامل رعایت بهداشت فردی، استفاده از تهویه و کنترل هوشمند پروتکل‌ها از طریق سامانه "ایران من" است.

 

فرهادی با اشاره به گستردگی فعالیت سامانه ایران من، گفت: این سامانه در حال حاضر، سیستم ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری، مدارس و دانشگاه‌ها را تحت پوشش دارد. البته این پوشش، صد درصد نیست.

 

وی در عین حال به نظارت‌های فیزیکی تیم‌های بازرسی بهداشت محیط اشاره کرد و افزود: این تیم‌ها به طور کامل فعال هستند و گزارش‌های هفتگی نیز ارائه می‌شود.

 

فرهادی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است همچون موج‌های قبلی از ورود مسافران بدون ماسک به مترو و اتوبوس‌ها جلوگیری شود یا خیر، گفت: پاسخ این سوال را پیک جدید مشخص خواهد کرد.

 

وی افزود: اولویت ما، کنترل هوشمند پروتکل‌ها است و نمی‌خواهیم محدودیت‌های دوران ابتدایی کرونا اعمال گردد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------