لوزالمعده مصنوعی به بیماران دیابت نوع ۲ کمک می‌کند



لوزالمعده مصنوعی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
دانشمندان در دانشگاه کمبریج (انگلستان) یک لوزالمعده مصنوعی را برای استفاده توسط بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ با موفقیت آزمایش کردند. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «سای تک دیلی»، محققان موسسه علوم متابولیک «ولکام ام آر سی» (Wellcome-MRC) در دانشگاه کمبریج، یک لوزالمعده مصنوعی ابداع کرده‌اند که می‌تواند به حفظ سطح عادی قند خون کمک کند. این لوزالمعده مصنوعی از یک وسیله برای نظارت بر قند خون و یک پمپ انسولین با یک اپلیکیشن (app) ابداعی این تیم تحقیقاتی، با نام CamAPS HX تشکیل شده است. این «اپ» توسط الگوریتمی مدیریت می‌شود که پیش‌بینی می‌کند چه میزان انسولین برای حفظ گلوکز خون در محدوده مورد نظر مورد نیاز است.

 

محققان در گذشته نشان داده‌اند که یک لوزالمعده مصنوعی با الگوریتمی مشابه برای بیماران مبتلا به دیابت نوع۱ موثر است. آنها همچنین این وسیله را با موفقیت در بیماران مبتلا به دیابت۲ که نیازمند دیالیز کلیه هستند هم آزمایش کرده‌اند. اکنون این تیم، نخستین آزمایش این وسیله را در جمعیت بزرگتری از بیماران مبتلا به دیابت نوع۲ (بیماران بدون نیاز به دیالیز) گزارش کرده است.

 

مطابق برآوردها در حدود ۴۱۵ میلیون نفر در سرتاسر جهان با ابتلا به دیابت نوع۲ زندگی می‌کنند که این مساله در حدود ۷۶۰ میلیارد دلار در سال بودجه سلامت را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.

 

در کشور انگلستان بیش از ۴.۹ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که ۹۰ درصد آنها دیابت نوع۲ است و این مساله سالانه ۱۰ میلیارد پوند برای «سرویس سلامت عمومی» این کشور (NHS) هزینه دارد.

 

دیابت نوع۲ موجب می‌شود که سطح گلوکز (قند خون) بسیار بالا برود. در حالت عادی سطح گلوکز از طریق آزاد شدن انسولین کنترل می‌شود اما در دیابت نوع۲ کار تولید انسولین در بدن دچار اختلال می‌شود. در طول زمان، این مساله می‌تواند منجر به مشکلات جدی از جمله آسیب به چشم، کلیه و صدمه به اعصاب و بیماری قلبی شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------