لنز تشخیص آلزایمر ساخته شد



 لنز  آلزایمر,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
پژوهشگران کره جنوبی، نوعی لنز پلیمری ابداع کرده‌اند که می‌تواند امکان تشخیص به موقع آلزایمر را فراهم کند.

 به گزارش ایسنا؛آلزایمر نیز مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر، هرچه زودتر تشخیص داده شود، اقدامات بیشتری را می‌توان برای کاهش سرعت پیشروی آن انجام داد. یک لنز کاشتنی که به صورت آزمایشی ابداع شده است، می‌تواند با تغییر ظاهر خود در مراحل اولیه بیماری، به تشخیص زودهنگام آلزایمر کمک کند.

 

این لنز پلیمری شفاف و زیست‌سازگار که توسط دانشمندان «مؤسسه ماشین‌آلات و مواد کره جنوبی»(KIMM) ساخته شده است، در پشت قرنیه کاشته می‌شود تا تداخلی با دید بیمار نداشته باشد.

 

این لنز دارای یک آرایه رنده مانند متشکل از خطوط موازی کوچک است. لایه‌ای از هیدروژل شفاف که بالای آن رنده قرار دارد، به همین ترتیب دارای آرایه‌ای از شکاف‌های موازی است که از میان آن عبور می‌کند. در شرایط عادی، خطوط و شکاف‌ها به گونه‌ای در یک راستا قرار می‌گیرند که یک الگوی خنثی را تشکیل دهند.

 

اگر حتی مقادیر کمی از مواد شیمیایی مرتبط با آلزایمر در مایع چشمی وجود داشته باشد، با هیدروژل تماس پیدا می‌کند. با این کار، فاصله شکاف‌های آن تغییر می‌کند. در نتیجه، هنگامی که آنها با خطوط زیرین روی خود لنز ترکیب شوند، الگویی را ایجاد می کنند که به عنوان «الگوی مویر»(moiré pattern) شناخته می‌شود. این الگو گاهی اوقات هنگام نمایش لباس‌های راه‌راه یا سایر چیزهای راه‌راه روی صفحه تلویزیون دیده می‌شود.

 

اگرچه الگوی مویر لنز برای بیمار قابل مشاهده نیست اما می‌توان آن را با میکروسکوپی که به عنوان بخشی از معاینه منظم روی چشم قرار می‌گیرد، تشخیص داد. این فناوری پیشتر روی چشمان خوک آزمایش شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------