گازگرفتگی ۷ نفر در یک روستا/ هشدار هلال احمر نسبت به افزایش احتمال گازگرفتگی در فصل سرما



گازگرفتگی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به گازگرفتگی هفت نفر در یکی از روستاهای کردستان، نسبت به افزایش احتمال گازگرفتگی در فصل سرما هشدار داد. 

مرتضی مرادی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، دراین باره گفت:  حوالی ساعت شش صبح امروز یک مورد حادثه گازگرفتگی به سامانه ۱۱۲ امدادونجات اطلاع داده شد که درپی آن تیم‌های امدادی از نزدیکترین پایگاه به محل حادثه واقع در کردستان، دهگلان، ١٣ کیلومتری فرعی روستای سراوله اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه درپی این حادثه هفت نفر دچار گازگرفتگی و مسمومیت با گاز شده بودند، گفت: امدادگران خدمات درمانی را درمحل برای افراد انجام داده و در ادامه با توجه به نیاز سه نفر از حادثه دیدگان برای دریافت خدمات درمانی این افراد به بیمارستان منتقل شدند.

 

مرادی پور با اشاره به این حادثه نسبت به افزایش احتمال وقوع گازگرفتگی در این ایام هشدار داد و گفت: گاز گرفتگی در ابتدا علائمی شبیه به سرما خوردگی دارد و لذا ممکن است برخی از افراد با این تصور که دچار سرماخوردگی شده‌اند تصمیم به خوابیدن گرفته و در نتیجه گاز منوکسیدکربن بیشتری با سطح خون آنان ترکیب شده و موجب مرگ آنان شود. از این رو به شهروندانی که متوجه علائم ناگهانی سرماخوردگی در خود شده و در محیط نیز از وسایل گازسوز استفاده می‌کنند، هشدار می‌دهم که این علائم را جدی بگیرند.

 

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه گازگرفتگی روستا و شهر نمی‌شناسد، اظهارکرد: در این ایام که با کاهش شدید دما مواجه هستیم، ممکن است برخی از افراد اقدام به نصب غیراصولی سیستم گرمایشی اضافه یا روشن کردن شعله و ... برای گرم نگه‌داشتن محیط کنند. این اقدامات غلطی است که گرچه ممکن است دما را چند درجه‌ای افزایش دهد، اما احتمال گازگرفتگی را چندین برابر افزایش می‌دهد.

 

وی ادامه داد: نصب بخاری بدون دودکش، روشن کردن شعله گاز و پیک نیکی و ... در محیط بسته، قراردادن دودکش بخاری در سطل آب و ... از جمله این اقدامات غلطی است که به هیچ عنوان نباید انجام شود. همچنین لازم است که افراد ساکن در مناطق سردسیر و برف گیر حتما از سالم بودن کلاهک دودکش خود اطمینان حاصل کنند.

 

مرادی پور از مردم خواست که در هنگام مشاهده علائم گازگرفتگی سریعا درها و پنجره‌ها را باز کرده و هوای آزاد را استشمام کنند.

 

گفتنی است که روزگذشته سه تن از اعضای یک خانواده شامل دو مرد و یک زن نیز درپی گازگرفتگی در شهر قدس تهران جان خود را از دست دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------