ترکیب میکروبیوم های روده مبتلایان به آلزایمر متفاوت از افراد دیگر



 میکروبیوم های روده,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
به گفته محققان، برخی از باکتری های روده ممکن است در خطر ابتلا به بیماری های عصبی انحطاطی نقش داشته باشند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است میکروبیوم های روده متفاوتی نسبت به افراد بدون این بیماری داشته باشند.

 

کارشناسان هنوز نمی‌دانند که آیا این تفاوت‌ها در میکروبیوم علت یا نتیجه بیماری آلزایمر است.

 

تحقیقات جدید نشان داده است که تغییر میکروبیوم روده باعث تغییر رفتار سلول‌های ایمنی در مغز موش‌ها می‌شود.

 

محققان معتقدند دستکاری میکروبیوم روده ممکن است رویکرد جدیدی برای پیشگیری و درمان آلزایمر و سایر بیماری‌های عصبی باشد.

 

از آنجایی که شیوع بیماری آلزایمر همچنان در حال افزایش است، جستجو برای راه‌هایی برای درمان و پیشگیری از آن بیشتر می‌شود. درمان‌هایی که به تازگی مجوز گرفته‌اند، مانند آدوکانوماب و لکانماب، که بتا آمیلوئید را از مغز پاک می‌کنند، یک پیشرفت مثبت هستند، اما گران و بحث‌برانگیز هستند.

 

بسیاری از محققان اکنون بر روی سایر زمینه‌ها تمرکز کرده‌اند که یکی از آنها تأثیر میکروبیوم های روده بر اختلالات انحطاط عصبی است.

 

اکنون مطالعه جدید محققان دانشگاه واشنگتن نشان داده است که باکتری‌های روده بر پاسخ‌های ایمنی در مغز موش‌ها تأثیر می‌گذارند.

 

محققان با تغییر باکتری‌های روده در موش‌هایی که از نظر ژنتیکی مستعد ابتلاء به آلزایمر بودند، میزان تخریب عصبی موش‌ها را تغییر دادند.

 

به گفته محققان، میکروبیوم افراد در طول زندگی تحت تأثیر عوامل محیطی و سبک زندگی مانند رژیم غذایی تغییر می‌کند. تحقیقات نشان داده است که میکروبیوم افراد مبتلا به آلزایمر دارای تنوع میکروبی بسیار کمتری نسبت به افراد سالم با سن مشابه است، که منجر به نظراتی مبنی بر وجود ارتباط بین این دو می‌شود.

 

چندین مطالعه نشان داده اند که چگونه میکروبیوم ها ممکن است بر ایجاد اختلالات انحطاط عصبی مانند آلزایمر تأثیر بگذارند. باکتری‌های تغییر یافته روده ممکن است با پاکسازی بتا آمیلوئید تداخل کنند، نفوذپذیری روده و سد خونی مغزی را افزایش دهند یا پاسخ‌های ایمنی و التهابی را تغییر دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------