۵۰ درصد مبتلایان اومیکرون از بیماری خود اطلاع ندارند



,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
آیا شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنند به نحوی معجزه آسا موفق شده اند بیش از دو سال پس از پاندمی، از ابتلا به کووید۱۹ پیشگیری کنند. 

به گزارش  مهر به نقل از مدیسن نت، تحقیقات جدید ادعا می‌کند اکثر افرادی که به سویه بسیار مسری اومیکرون مبتلا شده اند علائم شأن آنقدر خفیف است که نمی‌دانند آلوده هستند.

 

محققان گزارش می‌دهند که ۵۶ درصد از مبتلایان از ابتلاء به کووید ۱۹ آگاه نبودند. مطالعات قبلی نشان داده بود که ۸۰ درصد از مبتلایان هرگز علائمی را تجربه نکرده بودند.

 

دکتر «سوزان چنگ»، محقق ارشد از مؤسسه قلب اسمیت در لس آنجلس می‌گوید: «بی اطلاعی بیشتر افراد مبتلا به کووید از وضعیت عفونت خود، به ویژه در حالی که به طور فعال قابل انتقال هستند، احتمالاً عامل اصلی تداوم این بیماری همه گیر است که همه ما هنوز در تلاش برای عبور از آن هستیم.»

 

برای این مطالعه، محققان از حدود ۲۵۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی و بیماران قبل یا بعد از شروع موج اومیکرون نمونه خون گرفتند.

 

آنها ۲۱۰ نفر را که به سویه اومیکرون آلوده شده بودند شناسایی کردند. تنها ۴۴ درصد از این افراد از ابتلای خود آگاه بودند. از بین کسانی که بی خبر بودند، تنها ۱۰ درصد گفتند که علائمی دارند که آن را به سرماخوردگی یا سایر عفونت‌ها نسبت می‌دهند.

 

به گفته چنگ، «بیش از نیمی از افرادی که به عفونت اومیکرون مبتلا شده‌اند از عفونت خود بی‌اطلاع بوده‌اند. در بیشتر موارد، علائم خفیف یا بدون علائم بوده‌اند. در موارد معدودی که علائم خفیف وجود دارد، این علائم به علت دیگری مانند سرماخوردگی نسبت داده می‌شود.»

 

او تاکید کرد: «برای تلاش برای غلبه بر پاندمی، بسیار مهم است که مردم بدانند ممکن است کووید ۱۹ داشته باشند و علائم خفیفی نداشته باشند، اما همچنان عفونت را به دیگران منتقل کنند.»

 

این مطالعه به وضوح نشان می‌دهد که کووید ۱۹ بسیار بیشتر از آنچه گزارش شده است، افراد را مبتلا کرده است.

 

به گفته محققان، ترکیبی از مصونیت ناشی از خود ویروس و مصونیت حاصل از واکسیناسیون ممکن است به کُند کردن روند پاندمی کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------