ابداع یک روش درمانی جدید برای پیشگیری از کرونا



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک درمان استنشاقی جدید ابداع شده که داده های ژنتیک در ریه ها را تغییر می دهد تا از ابتلای فرد به ویروس کرونا جلوگیری کند. 

به گزارش مهر به نقل از تلگراف، طی این درمان نانوذراتی حاوی قیچی های ریز مولکولی به ریه ها ارسال می شوند تا پیام های ژنتیکی را از بین ببرند که به بدن دستور تولید آنزیم «کاتپسینL» را می دهد.

 

این آنزیم نقشی مهم در ابتلا به ویروس کرونا و دیگر عفونت های تنفسی دارد و به ویروس امکان می دهد تا وارد سلول های میزان شود و گسترش یابد.

 

بدون آنزیم مذکور ویروس کرونا برای ریشه دواندن در بدن با چالش روبرو می شود. درهمین راستا محققان امیدوارند درمان مذکور را بتوان چند روز قبل از رویدادهای پر ریسک مانند سفر با هواپیما یا حضور در مهمانی های پر جمعیت استفاده کرد.

 

پروفسور کیانبن وانگ مولف ارشد این تحقیق در دانشگاه دوک می گوید: ما مشغول بررسی هستیم تا مشخص شود آیا درمان مذکور را می توان به شکل آئروسل استفاده کرد تا افراد بتوانند آن را به شکل یک اسپری استنشاقی همراه خود به رویدادهای شلوغ ببرند و با استنشاق اندکی از آن ریسک ابتلا به بیماری را کاهش دهند.

 

در واقع درمان مذکور یک مکانیسم طبیعی دفاع باکتری به نام Crispr را هماهنگ می کند. این مکانیسم به میکروب ها اجازه می دهد با هدف گرفتن بخش های خاصی از دی ان ای ارگانیسم های دیگر، آنها را ردیابی و نابود کند. در این نوع به خصوص از درمان به جای دی ان ای ، پیام رسان آر ان ای تغییر می کند. آر ان ای مولکول هایی هستند که دستورات دی ان ای را به سلول ها منتقل می کنند تا براساس آن عمل شود.

 

هدف گرفتن مولکول های پیام رسان بدان معنا است که درمان مذکور عمر کوتاهی دارد و تاثیرات بلند مدتی بر بدن نخواهد داشت. به عبارت دیگر تاثیر آن ممکن است فقط چند روز طول بکشد.

 

نتایج ما نشان می دهد این فناوری استراتژی یگانه ای برای کنترل عفونت ویروس کرونا دارد و باید آن را به عنوان یک روش احتمالی برای درمان کووید۱۹ دنبال کرد.

 

تاکنون این درمان به طور موفقیت آمیز روی حیوانات آزمایش شده اما محققان دانشگاه دوک امیدوارند در آینده نزدیک آزمایش های بالینی را آغاز کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------