حقایقی درباره گروه‌های خونی که احتمالا تا امروز اصلا نمی دانستید!



 گروه‌های خونی ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بررسی‌ها حاکی از آن است که گروه خونی o مثبت یکی از رایج‌ترین گروه‌های خونی در میان کشورهای خاورمیانه است. 

به گزارش خبرآنلاین، خون برای عملکرد بدن انسان ضروری است و مواد مغذی حیاتی را در سراسر بدن پخش می کند، اکسیژن و دی اکسید کربن را مبادله می کند و گلبول های سفید و آنتی بادی های سیستم ایمنی ما را برای جلوگیری از عفونت ها حمل می کند.

 

اما همه خون ها یکسان نیستند؛ آنتی ژن های موجود در خون طبقه بندی گروه خونی آنها را تعیین می کند. هشت گروه خونی رایج وجود دارد و با ترکیبات مختلف آنتی ژن ها و طبقه بندی ها، در مجموع ۳۶ گروه خونی برای انسان به وجود می‌آید.

 

از ۷.۹ میلیارد نفری که در جهان زندگی می کنند و در ۱۹۵ کشور و ۷ قاره پراکنده شده اند، شایع ترین گروه خونی O+ است که بیش از ۳۹ درصد از جمعیت جهان تحت این طبقه بندی قرار می گیرند. در همین حال، نادرترین نوع AB- است که تنها ۰.۴۰ درصد از جمعیت این گروه خونی خاص را دارند.

 

رایج‌ترین گروه خونی در ایران کدام است؟

 

با تجزیه آن به سطح ملی، این آمار شروع به تغییر می کند. از آنجایی که عوامل ژنتیکی مختلف در تعیین گروه خونی افراد نقش دارند، هر کشور و منطقه داستان متفاوتی را در مورد مردم خود بیان می کند.

 

اگرچه O+ رایج ترین گروه خونی است به خصوص در ایران اما گروه خونی B نیز نسبتاً رایج است. تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت چین دارای این گروه خونی هستند و همچنین در هند و سایر کشورهای آسیای مرکزی نسبتاً رایج است و در برخی از کشورهای غرب آسیا مانند ارمنستان و آذربایجان، جمعیت دارای گروه خونی A+ بیشتر از سایرین است.

 

گفتنی است که O+ یک طبقه بندی گروه خونی قوی در میان کشورهای آفریقایی نیز است و در کشورهایی مانند غنا، لیبی، کنگو و مصر، افراد با گروه خونی O- بیشتری نسبت به AB+ دارند.

 

گروه خونی A در اروپا رایج است. نزدیک به ۴۰ درصد از دانمارک، نروژ، اتریش و اوکراین دارای این گروه خونی هستند.

 

در خاورمیانه نیز بیش از ۴۱ درصد از جمعیت گروه خونی O+ را دارند و لبنان تنها کشوری است که دارای گروه خونی قوی O و A است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------