دفعات ورزش کردن در حفظ عضلات مهم است



عضله سازی,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
به گفته محققان، برای عضله سازی، داشتن یک تمرین نسبتا سبک چندین بار در هفته بر تمرین شدیدتر که فقط یک بار در هفته انجام می شود، اولویت دارد. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، این نتیجه یک مطالعه کوچک استرالیایی است که در آن محققان یک ماه را صرف پیگیری پیشرفت عضله سازی در میان ۳۶ دانشجو کردند.

 

«کن کازونوری نوساکا»، نویسنده این مطالعه و استاد ورزش و علوم ورزشی در دانشگاه ادیت کوان استرالیا، گفت: «ما نشان داده‌ایم که مقدار بسیار کمی از ورزش همچنان برای افزایش قدرت عضلانی مؤثر است، به شرط آنکه به طور مکرر انجام شود.»

 

او افزود: «ما امیدواریم این امر مردم را تشویق کند که ورزش روزانه را از مقدار کم شروع کنند. یافتن فرصتی برای تمرینات روزانه برای تقویت عضلات کار سختی نیست.»

 

نوساکا خاطرنشان کرد: «سازمان جهانی بهداشت و کالج پزشکی ورزشی آمریکا انجام فعالیت‌های تقویت‌کننده عضلات را حداقل دو بار در هفته چه در خانه یا در باشگاه به منظور حفظ و بهبود تناسب اندام و سلامتی توصیه می‌کند. با این حال، بسیاری از مردم این توصیه را رعایت نمی‌کنند. و بهانه اصلی شأن این است که وقت کافی ندارند.»

 

از اینرو محققان تصمیم گرفتند پتانسیل به اصطلاح «ورزش حداقلی» را در میان بزرگسالان جوان و سالم ارزیابی کنند.

 

آنها از ۲۴ مرد و ۱۲ زن برای این مطالعه یک ماهه استفاده کردند تا تأثیر انقباضات دوسر بازو را هم بر قدرت و هم اندازه بازو بررسی کنند.

 

قبل از اختصاص به یکی از سه گروه، هیچ یک از شرکت کنندگان حداقل به مدت شش ماه در هیچ نوع تمرین مقاومتی بازو شرکت نکرده بودند. نوساکا شرکت کنندگان را "بی تحرک" توصیف کرد.

 

گروه اول هر هفته شش نوع ورزش انقباض عضلانی انجام دادند. تمرینات بر روی دستگاهی که برای اندازه‌گیری قدرت عضلانی طراحی شده بود، انجام شد.

 

دو گروه دیگر ۳۰ انقباض در هفته انجام دادند. یک گروه شش بار در روز به مدت پنج روز در هفته انجام دادند، در حالی که گروه دیگر تمام تمرینات را در یک روز انجام دادند.

 

در پایان، گروه اول هیچ مزیتی از نظر قدرت یا اندازه نداشتند.

 

آنهایی که هر ۳۰ حرکت را در یک روز انجام دادند بهتر عمل کردند. آنها تقریباً ۶٪ افزایش در اندازه عضلانی داشتند، اما هیچ افزایشی در قدرت عضلانی نداشتند.

 

همانطور که مشخص شد، شش بار در روز به مدت پنج روز هفته بهترین شرایط را به همراه داشت.

 

محققان دریافتند که این داوطلبان به اندازه گروه یک روزه اندازه خود را به دست آوردند بعلاوه ۱۰ درصد افزایش در قدرت عضلانی.

 

نوساکا گفت: «دقیقاً مشخص نیست که چرا تمرینات با شدت کمتر اما مکرر بیشترین فواید را به همراه داشته است.»

 

محققان توصیه می‌کنند ورزش منظم ماهیچه‌ها، حتی اگر به سادگی پیاده روی باشد، توده عضلانی را حفظ می‌کند، حتی اگر ورزش مقاومتی نباشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------